شبکه‌های اجتماعی

بازطراحی اساسی رنوکپچر برای عرضه در 2020

یک گام تا نسل جدید رنو کپچر باقی است

در شروع این دهه میلادی رنو به این نتیجه رسید با تمرکز بر روی خودروهای MPV نمی‌تواند به حیات خود ادامه دهد، از همین رو با تغییر سیاست خود با افزودن به اتومبیل‌های کراس‌اوور به سمت تولید بیش‌تر خود در این سگمنت رفت. بر همین اساس برای آغاز این روند رنو، کپچر را جایگزین مدوس در سگمنت MPV کرد، که خیلی زود به یکی از موفق‌ترین مدل‌های رنو تبدیل شد.
با گذشت سال‌ها از عرضه رنو کپچر به بازار جهانی، به نظر می‌رسد این اتومبیل نیاز به تغییرات اساسی از جنبه‌های مختلف دارد. تنها زمانی شرکت رنو به این نتیجه رسید که این کراس‌اوور نیاز به تغییر دارد که فروش رنو کپچر به شدت افت کرد.
بر اساس اخبار جاسوسی، رنو کپچر جدید به شدت در طراحی تکامل یافته است و از نظر طراحی به رنو کلیو جدید مرتبط است. بنابراین طرح پیش رو یک تغییر چهره اساسی بر اساس نسل پیشین رنو کپچر است که با المان‌های طراحی جدید این شرکت همراه شده است.
در چند ماه گذشته رندرهای بسیاری از طراحی تازه رنو کپچر منتشر شده و به نظر می‌رسد این فیس‌لیفت جدید از این کراس‌اوور رنو به احتمال قوی در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت آلمان به نمایش درآید. در طراحی این اتومبیل، ایده این بود که طراحی قسمت جلو را از رنو آرکانا که یک کراس‌اوور کوپه مانند در بازار روسیه است، بگیرد تا با اضافه شدن شخصیت رنو کپچر به سپر و جلو پنجره جذابیت نسل قبل این کراس‌اوور در آن حفظ شود. در طراحی عقب رنو کپچر نیز از زبان طراحی چراغ‌های عقب رنو که در مدل‌های جدید این شرکت بهره گرفته شده، استفاده شود. به طوری‌که چراغ‌های عقب این اتومبیل بسیار شبیه به چراغ‌های عقب رنو مگان است.
در مورد پیشرانه رنو کپچر جدید حرف و حدیث بسیار و گزینه‌های مختلفی برای آن پیش بینی شده است. از نمونه یک لیتری توربو با توان 100 اسب‌بخار گرفته تا پیشرانه 1.3 لیتری توربو که توان 150 اسب‌بخار دارد. همچنین پیشرانه 1.5 لیتری دیزلی و 1.6 لیتری در نسخه هیبریدی نیز برای رنو کپچر جدید پیشنهاد شده است.

نظر دهید


در همین زمینه