شبکه‌های اجتماعی

کدام خودروساز نخستین بار آدمک‌های تصادف را ساخت؟
روتیتر

زمانی که صحبت در مورد ایمنی خودرو می‌شود معمولا نام برند ولوو به ذهن افراد خطور می‌کند اما برند آئودی نیز تاثیرگذاری بالایی در این زمینه داشته است. آدمک‌های مصنوعی از جمله مواردی هستند که در تست‌های تصادف استفاده می‌شوند اما این آدمک‌ها از چه زمانی مورد استفاده قرار گرفتند؟

امروزه یکی از مهم‌ترین نکاتی که در خرید یک خودرو مورد بررسی خریداران قرار می‌گیرد توجه به ستاره‌های ایمنی است. ستاره‌های ایمنی نیز توسط تست‌های تصادف به خودروها داده می‌شود و در این میان آدمک‌هایی معروفی هستند که در تست‌ها استفاده می‌شوند. این آدمک‌ها برا شبیه‌سازی صحنه تصادف مورد استفاده قرار می‌گیرند و آئودی برای نخستین بار این آدمک‌ها را وارد تست‌های تصادف کرد.

درحال‌حاضر یکی از مهم‌ترین نکات در خرید یک خودرو، توجه به ستاره‌‌های ایمنی است که از تست‌‌های تصادف به‌دست می‌‌آید اما بر‌خلاف تصور بسیاری از افراد کمپانی آئودی برای نخستین ‌بار اینگونه تست‌‌ها را انجام داد و در این نوشتار قصد داریم به تاریخچه پیدایش تست‌‌های تصادف خودرو بپردازیم.

 

ابتکار آئودی

اگر نگاهی به ویدئوهای منتشر‌شده از تست‌‌های تصادف خودرو کرده باشید، آدمک‌‌هایی را مشاهده می‌‌کنید که در داخل خودرو مورد نظر قرار داده شده‌اند تا شبیه‌سازی تصادف به طور کامل انجام شود. این آدمک‌‌ها کپی تمام‌قد از بدن انسان هستند که برای شبیه‌‌سازی رفتار بدن انسان ‌هنگام تصادفات رانندگی به کار می‌روند و از نظر وزن و طراحی داخلی بدنشان به گونه‌‌ای شکل گرفته‌‌اند که نزدیک‌ترین رفتار نسبت به بدن انسان را در هنگام تصادف داشته باشند.

رواج استفاده از این نوع آدمک‌‌ها نیز توسط برند آئودی برای نخستین‌بار صورت گرفت و این برند در سال ۱۹۷۰ نخستین مرکز تست تصادف را در اینگولشتات راه‌‌اندازی کرد. در گذشته آدمک‌‌ها از فوم یا لاستیک ساخته می‌‌شدند اما امروزه این آدمک‌‌ها پیشرفته‌‌تر شده‌‌اند و با هر شکل و اندازه‌‌ای ساخته می‌‌شوند و حتی در بدترین شرایط تصادف ممکن است استخوان‌‌هایشان بشکند و همین آدمک‌‌ها هستند که با قرارگیری در شرایط تصادف و اطلاع دادن نقاط ضعیف خودرو به سازندگان می‌‌توانند زندگی انسان‌‌های بی‌‌شماری را نجات دهند.

 

قیمت، لباس‌ و اندازه

اگر نگاهی به آدمک‌های تصادف انداخته باشید، این آدمک‌ها معمولا در ابعاد متوسط همانند یک انسان نرمال ساخته می‌شوند اما این روزها با توجه به افزایش تعداد افراد چاق در جامعه، ‌آدمک‌های چاق وارد تست‌های تصادف شده‌اند. این آدمک‌ها مجهز به سنسورهای گوناگونی هستند و پیچیدگی ساختار آنها بالا است به همین دلیل نرخ بالایی دارند و ممکن است نرخ آنها تا ۴ الی ۵هزار دلار نیز برسد. نکته جالب دیگر اینجاست که لباس‌هایی نیز بر تن این آدمک‌ها به صورت استانداد پوشیده می‌شود که از جمله آنها می‌توان به لباس کتابی با آستین کوتاه و شلوارک اشاره کرد.

 

منبع: گسترش‌نیوز

نظر دهید


در همین زمینه