شبکه‌های اجتماعی

مدیر سابق جگوار به جیلی پیوست

با هدف گسترش فعالیت‌ها در انگلستان

وین بورخس که یکی از طراحان ارشد جگوار محسوب می‌شود و پیش از این از او به عنوان جایگزین احتمالی مدیر طراحی جگوار یعنی یان کالوم نام برده می‌شد، اکنون جگوار لندروور را ترک کرده و به گروه جیلی پیوسته است. بورخس مدیر طراحی و قائم‌مقام بخش طراحی جیلی شعبه انگلستان که یکی از واحدهای تازه‌تاسیس جیلی محسوب می‌شود، خواهد بود. بورخس در 17 سال گذشته، چندین سمت مدیریتی در جگوار داشته است و در طراحی محصولات کلیدی این گروه مثل F-Type و F-Pace کمک کرده است.
جیلی در بیانیه مرتبط با خبر استخدام بورخس نوشته است که او در شعبه تازه‌تاسیس این برند چینی در کاونتری در مرکز انگلستان آغاز به فعالیت خواهد کرد. بخش طراحی جیلی انگلستان در 5 سال آینده، نزدیک به 100 طراح و خدمه پشتیبانی خواهد داشت و علاوه بر جیلی، طراحی محصولات برندهای این مجموعه یعنی لینک اند کو، پروتون و لوتوس را نیز بر عهده خواهد داشت.
استودیو کاونتری جدیدترین مرکز طراحی جیلی محسوب می‌شود. این گروه چینی مراکز و استودیوهای طراحی پیشرفته و مدرنی در شانگهای، گوتنبرگ، بارسلونا و لس‌آنجلس دارد. شبکه جهانی طراحی جیلی در حال توسعه یافتن است و مرکز کاونتری، عضو تازه آن به شمار می‌رود. پیتر هاربری، قائم‌مقام اجرایی بخش طراحی گروه جیلی در بیانیه خود نوشته است: «اضافه شدن بخش طراحی جدید در شعبه انگلستان جیلی، نشان از تعهد این برند به بریتانیا و البته نوآور بودن این منطقه در بخش خلاقیت و طراحی است. وین همراه با خود، حجم فوق‌العاده‌ای از تجربه در طراحی خودروهای مرغوب و محبوب را به مجموعه جیلی خواهد آورد که به ما در راستای توسعه و هویت برندهایمان کمک می‌کند.»
آخرین سمت رسمیبورخس در جگوار، مدیر استودیو تولید و پروژه‌های SVO بود. او نقشی کلیدی در طراحی بدنه جذاب کراس‌اوور الکتریکی جگوار یعنی I-Pace داشته است. بورخس عملا قائم‌مقام یان کالوم 64 ساله محسوب می‌شد و در مراسم رونمایی و معرفی محصولاتی که کالوم توانایی حضور در آن‌ها را نداشت، این بورخس بود که با رسانه‌ها صحبت و محصولات جدید را معرفی می‌کرد.
جیلی اولین خودروساز چینی نیست که بزرگان طراحی بریتانیا را استخدام کرده است. گروه FAW نیز سال پیش، گیلز تیلور را برای مدیریت تیم طراحی خود به خدمت گرفته بود. تیلور در طراحی و توسعه مدل‌هایی مثل سدان فانتوم و رولز‌رویس کالینان نقش داشت.

نظر دهید


در همین زمینه