شبکه‌های اجتماعی

سی میلیونمین فولکس‌واگن پاسات از خط تولید خارج شد

کم‌تر از پنجاه سال پس از عرضه اولین نسخه

 فولکس‌واگن در سال‌های اخیر به رقم دست‌و‌پنجه نرم کردن با معضلاتی هم‌چون دیزل‌گیت و متحمل شدن هزینه‌های سنگین ناشی از آن به موفقیت‌های قابل توجه‌ای از جمله ربودن عنوان بزرگ‌ترین خودروساز سال از رقبا دست یافت. حال این غول خودروسازی آلمانی خبر از یک موفقیت دیگر می‌دهد و آن رسیدن به تولید 30 میلیون دستگاه از سری محصولات پاسات این شرکت است. نسل اول پاسات کار خود را در سال 1973 آغاز کرد و تولید آن در آن زمان در کارخانه ولفسبورگ فولکس‌واگن انجام می‌شد.

        حال کم‌تر از نیم‌قرن از تولید اولین فولکس پاسات می‌گذرد و به تازگی 30 میلیون‌امین دستگاه فولکس‌واگن پاسات که یک نسخه واگن  GTE از این اتومبیل است از خط تولید فولکس‌واگن در شهر امدن (Emden) خارج شد. نسل هشتم فولکس‌واگن پاسات که با کد B8 شناخته می‌شود بر اساس پلتفرم ماژولار جدید این شرکت تحت عنوان MQB توسعه یافته و تولید می‌شود. گلف و اطلس دیگر محصولات فولکس‌واگن هستند که بر پایه این پلتفرم توسعه یافته‌اند.
        فولکس پاساتی که به عنوان 30  میلیونمین دستگاه از این سری محصولات به تولید رسیده است یک نمونه پلاگ-‌این هیبریدی با 218 اسب بخار قدرت که به عنوان اتومبیل تست و ویژه رسانه‌ها در نظر گرفته شده است. سیستم هیبریدی این فولکس‌واگن پاسات از نوع PHEV است که این اتومبیل را قادر می‌سازد تا از پس استانداردهای آلایندگی یورو 6d برآید. این پاسات می‌تواند در حالت رانندگی تمام‌الکتریکی مسافتی به طول 55 کیلومتر را بپیماید. این اتومبیل همچنین از سامانه کمک‌راننده هوشمندی به نام IQ.Drive سود می‌برد که قادر است از حالت سکون تا سرعت 210 کیلومتر بر ساعت در انجام کارهایی مانند ترمزگیری، شتاب و حفظ خط به راننده کمک کند. اگر بخواهیم جایگاه این سیستم خودکار کمک راننده را در میان سامانه‌های خودران دسته‌بندی کنیم می‌بینیم که این سیستم در حقیقت یک سامانه خودران سطح 2 محسوب می‌شود.

نظر دهید


در همین زمینه