شبکه‌های اجتماعی

چند درصد از آمریکایی‌ها حاضر به خرید خودروی چینی هستند؟

نتایج جالب یک نظرسنجی

شکی نیست که صنعت خودروسازی چین در دهه گذشته، پیشرفت فوق‌العاده‌ای داشته است و اگرچه خودروسازان این کشور در گذشته، فعالیت موفقیت‌آمیزی در آمریکا نداشته‌اند، اما بالاخره دیر یا زود آن‌ها دوباره به ایالات متحده باز می‌گردند و این بار، امیدوارتر از همیشه هستند.
مسلما هیچ یک از برندهای چینی انتظار ندارند که تمام مشتریان آمریکایی آن‌ها، علاقه خریداری محصولاتشان را داشته باشند. طبق یک نظرسنجی که اخیرا انجام شده، 35 درصد از خریداران آمریکایی حتی احتمال خرید یک خودروی چینی را بررسی نمی‌کنند. وب‌سایت اتولیست که این نظرسنجی را انجام داده، می‌گوید که از بین 1565 شرکت‌کننده، نزدیک به 28 درصد حاضر هستند که خودروهای چینی را بخرند و 37 درصد پایانی نیز چندان از تصمیم خود مطمئن نیستند و می‌گویند باید بیشتر فکر کنند.
وقتی از این افراد درباره دلایل احتمالی نخریدن خودروهای چینی پرسیده شد، 24 درصد آن‌ها گفتند که غیرقابل‌اعتماد بودن این خودروها یکی از مهم‌ترین این دلایل است. مسائل ایمنی و نبود شبکه پیشرفته و مجهز سرویس، نمایندگی‌ها و قطعات و خدمات نیز به ترتیب 21 و 15 درصد دلایل شرکت‌کنندگان برای صرفنظر کردن از خرید یک خودروی چینی را تشکیل می‌دهند.
از بین آن‌هایی که یک خودروی اروپایی دارند، 29 درصد گفتند که نسبت به خرید خودروی چینی متمایل هستند و 34 درصد نیز گفتند که مطمئن نیستند. 37 درصد هم حاضر به خرید خودروی چینی نبودند. وقتی از آن‌ها درباره دلایلی برای خرید یک خودروی چینی پرسیده شد، 40 درصد از شرکت‌کنندگان قیمت و هزینه‌های محصولات چینی را به عنوان اصلی‌ترین دلیل خود عنوان کردند. تجهیزات و ویژگی‌های فناوری و مسائل ایمنی نیز به ترتیب 18 و 15 درصد دلایل بعدی را تشکیل دادند.
چندین برند خودروساز چینی به دنبال این هستند که تا چند سال آینده، به صورت رسمی وارد بازار ایالات متحده شوند. بیشتر این شرکت‌ها از جمله GAC Motors و جیلی امیدوارند که بتوانند با استفاده از جوینت‌ونچرهای اروپایی و آمریکایی خود، دسترسی راحت‌تری به بازار آمریکای شمالی داشته باشند و همچنین، از کیفیت و مرغوبیت خودروهای خود مطمئن شوند. لینک اند کو و GAC احتمالا اولین برندهای چینی خواهند بود که تا قبل از پایان دهه فعلی، وارد بازار آمریکا می‌شوند و اگر بخواهیم نتایج نظرسنجی را مدنظر قرار دهیم، بهترین عامل تقویت‌کننده حضور آن‌ها در این بازار می‌تواند تمرکز کردن روی قیمت و هزینه کم خودروها باشد.

نظر دهید


در همین زمینه