شبکه‌های اجتماعی

رنو برای جبران کاهش فروش خود با چینی‌ها قرارداد بست

همکاری رنو با گروه جیانگ‌لینگ برای تولید خودروهای الکتریکی در چین

 پس از تحریم‌های ایران خبرهای تازه‌ای از کاهش فروش رنو منتشر شده است، مدیران شرکت رنو دلایل اصلی کاهش فروش این شرکت را خروج از بازار ایران و افت فروش در بازار چین می‌دانند. شرکت رنو که دستش از بازار ایران دور شده با ابتکاراتی سعی دارد به فروش گذشته خود بازگردد از همین رو به تازگی خط تولید خود در هند را گسترش داده، خط تولید بزرگی در ترکیه داشته و برای بازار آفریقا خط تولید مراکش را دارد. همچنین برای جبران افت فروش خود در بازار چین علاوه بر سه شریک فعلی خود در بازار این کشور به دنبال چهارمین شریک در این بازار است. رنو به تازگی اتحاد جدید با شرکت جیانگ‌لینگ ایجاد کرده تنها در حوزه خودروهای برقی فعالیت دارد.

با توجه به گسترش روزافزون استفاده از خودروهایی با تکنولوژی جدید و پیشگامی خودروسازان چینی در عرصه خودروهایی با تکنولوژی‌های نو از جمله خودروهای برقی، رنو تصمیم گرفته برای آن‌که بتواند در حوزه خودروهای الکتریکی در بازار چین بازاری را به دست بیاورد با یک شرکت نو پا در این عرصه وارد همکاری شود. رنو با سرمایه گذاری یک میلیون یوآن توانسته به 50درصد سهام شرکت جیانگ‌لینگ دست یابد و در واقع وارد همکاری جدیدی در بازار چین شود. این توافق در واقع به نفع هر دو شرکت بوده و به ارتقا آن کمک خواهد کرد.

 

چرا جیانگ‌لینگ؟
رنو تا پیش از این با سه شرکت چینی قرارداد همکاری بسته است، دانگ‌فنگ – رنو، برلیانس – رنو و Yijiete سه شرکتی هستند که رنو در آن‌ها سرمایه گذاری کرده و محصولات خود را عرضه می‌کند. اما چرا رنو وارد چهارمین همکاری مشترک با خودروسازان چینی شده است؟ رنو خودروهای الکتریکی خود را در یک سوم اروپا عرضه کرده، اما هنوز نتوانسته وارد بازار چین در حوزه خودروهای الکتریکی شود. بازار چین بزرگ‌ترین بازار موجود در جهان برای خودروهای الکتریکی است و جیانگ‌لینگ یکی از خودروسازان تخصصی این حوزه بوده و از زیرمجموعه‌های گروه جیانگ‌لینگ بوده از سال 2015 تاسیس شده است. در سپتامبر 2017 این شرکت توانست مجوز خودروهای تمام الکتریکی را دریافت کرده و جیانگ‌لینگ در سال 2017 و 2018 به ترتیب 38000 و 45000 دستگاه خودرو الکتریکی فروخته است.
بنابراین رنو با انتخاب شرکتی که مجوز فعالیت در حوزه خودروهای الکتریکی را داشته و ظرفیت تولید خوبی نیز در بازار چین دارد و دارای برنامه‌ریزی بلند مدتی در دسته خودروهای الکتریکی دارد، گام بلندی برای حضور در بازار خودروهای الکتریکی چین برداشته است. فران مدیر رنو در چین با اشاره به این قرداد جدید رنو اعلام کرد: «بازار چین برای رنو از اهمیت بالایی برخوردار بوده و شرکت جیانگ‌لینگ در حوزه خودروهای الکتریکی می‌تواند سهم رنو را از بازار چین افزایش دهد. رنو به عنوان یکی از پیشگامان خودروهای الکتریکی در اروپا بیش از 10 سال است در این حوزه تحقیق و توسعه، ساخت و تولید و فروش داشته و در بسیاری از پروژه‌های مشترک شرکت داشته است.»

 

چرا جیانگ‌لینگ به رنو نیازمند است؟
JMC یا جیانگ‌لینگ در بازار خودروهای الکتریکی خوب است، اما خط تولید محصولات این شرکت محدود است. همچنین برند جیانگ‌لینگ در حوزه خودروهای الکتریکی ناشناخته بوده و در مقایسه با بی‌وای‌دی که غول خودروسازهای الکتریکی بازار چین به حساب می‌آید بسیار ضعیف است. از همین رو کار با رنو برای این شرکت می‌تواند سرمایه لازم برای رقابت و خوشنامی برای برند این شرکت را به دنبال داشته باشد.
برنامه جیانگ‌لینگ برای تولید خودروهای الکتریکی در سال 2020 تولید بیش از 60,000 دستگاه بوده و قصد دارد 10 درصدد از بازار خودروهای الکتریکی بازار چین را از آن خود کند.

 

AutomobileFa Jiangling E200N 2018

نظر دهید


در همین زمینه