شبکه‌های اجتماعی

کاهش تعرفه واردات خودرو در چین در اثر فشار آمریکا
روتیتر


پس از زبانه کشیدن شعله جنگ اقتصادی میان ایالات متحده آمریکا و چین در ماه‌های گذشته، کشور چین تصمیم گرفته تعرفه واردات اتومبیل به کشور خود را مقدار قابل توجهی کاهش دهد تا شرکت‌های خودروساز آمریکایی بتوانند در کشور چین فعالیت داشته و محصولات خود را در بزرگ‌ترین بازار خودرو جهان بفروشند. این قانون به سود شرکت‌های دیگر جهانی هم خواهد بود تا محصولات خود را بهتر از قبل و با قیمت ارزان‌تر به مشتریان چینی عرضه کنند.
کشور چین در روزهای گذشته تعرفه واردات خودرو را از 25 درصد به میزان 15 درصد کاهش داده است و علاوه بر این، مالیات بسیاری از قطعات وارداتی به کشور چین هم به چیزی حدود 6 درصد کاهش پیدا کرده است تا همان‌طور که بیان شد، ایالات متحده آمریکا دست از جنگ اقتصادی خود با کشور چین بردارد. هرچند این موضوع دونالد ترامپ را راضی نکرده و در یکی دو روز گذشته بار دیگر اعلام کرده است که تعرفه واردات کالاهای خارجی از کشور چین را به میزان 25 درصد افزایش خواهد داد تا از تولید ملی خود حمایت کند و در نقطه مقابل، کشور چین هم تصمیم به اتخاذ سیاست‌های مشابه دارد، حال باتوجه به این شرایط باید دید که آیا کشور چین در عمل تعرفه واردات اتومبیل را به 15 درصد کاهش می‌دهد یا خیر!
کشور چین موفق شده است در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی در صنعت خودروسازی داشته و بسیاری از شرکت‌های بزرگ خودروسازی را برای اینکه بتوانند محصولات خود را در خاک چین عرضه کنند، مجبور به همکاری با خودروسازان داخلی این کشور و تولید محصولات خود در خاک چین کند. بیش‌تر محصولات عرضه شده در کشور چین توسط شرکت‌های بزرگ خودروسازی، در همان کشور چین تولید شده و به مشتریان عرضه می‌شود، اما حالا با کاهش تعرفه واردات اتومبیل می‌توان تاحدودی شاهد رونق گرفتن و افزایش واردات اتومبیل به خاک چین بود. هرچند اگر جنگ تجاری تازه دونالد ترامپ مانع از اجرای این قانون نشود.

 

منبع: خودروبانک

نظر دهید


در همین زمینه