شبکه‌های اجتماعی

پورشه رسما با موتورهای دیزل خداحافظی کرد

7 میلیارد دلار سرمایه گذاری پورشه برای فناوری الکتریکی

پورشه رسما به جمع خودروسازانی می پیوندد که به تولید خودروهای دیزلی پشت کرده اند. علت این موضوع رشد چشمگیر تقاضا برای خودروهای الکتریکی به خصوص در اروپا است.
طبق یک بیانیه رسمی از سوی پورشه، این خودروساز سرمایه عظیم حدود 7 میلیارد دلار را صرف فناوری الکتریکی کرده است که پیش بینی می شود تا سال 2022 به ثمر برسد. طبق گفته پورشه این سرمایه گذاری مبنایی برای پیشرفت پایدار در آینده است.
پورشه با اعداد و ارقام عینی از افزایش سرمایه گذاری خود در فناوری خودروهای الکتریکی پشتیبانی می کند. پورشه می گوید که 63 درصد از مدل های پانامرا که در اروپا به فروش رسیدند مدل های هایبرید بودند. از طرف دیگر تقاضا برای مدل های دیزلی پورشه رو به کاهش است و به نقل از پورشه سهم مدل های دیزلی از فروش جهانی این خودرو در سال 2017 تنها 12 درصد بوده است.
با توجه به اعداد و ارقام فوق ترک موتورهای دیزل یک اقدام هوشمندانه برای پیشرفت پورشه است. چه دلیلی وجود دارد که پورشه خودروهایی را تولید کند که خریداران کمتری دارند؟ ضمنا به نظر می رسد اولین خودروی تمام الکتریکی اسپرت پورشه یعنی تایکان آینده درخشانی دارد و قرار است در دنیای خودروهای اسپرت طوفانی به پا کند.
اولیور بلوم مدیر عامل پورشه گفت:
« پورشه فناوری دیزل را سرزنش نمی کند. دیزل به عنوان یک فناوری پیشرانه مهم وجود دارد و باقی خواهد ماند. ما به عنوان تولیدکننده خودروهای اسپرت که دیزل همیشه نقش فرعی را برای ما داشته است، به این نتیجه رسیدیم که بهتر است آینده ای بدون موتورهای دیزل داشته باشیم. مسلما ما همچنان از مشتریان فعلی خود که مالک مدل های دیزلی پورشه هستند با تخصص و مهارتی که از ما انتظار دارند پشتیبانی می کنیم. »
در حالی که اکنون مدل های دیزلی از مجموعه مدل های پورشه حذف شده اند، افرادی که آمادگی پذیرش خودروهای الکتریکی را ندارند و طرفداران خالص خودروهای اسپرت، هنوز برای این خودروساز اشتوتگارتی در اولویت قرار دارند. این خودروساز همچنان به بهینه سازی پیشرانه های احتراق داخلی بنزینی خود ادامه می دهد و طبق گفته پورشه خودروهای اسپرت پرقدرت و هیجان انگیز همچنان از اهمیت ویژه ای در میان محصولات پورشه برخوردار هستند.
جهت یادآوری باید ذکر کنیم که پورشه اولین خودروسازی نیست که موتورهای دیزلی را از محصولات آینده خود حذف می کند. فرقی نمی کند که علت این موضوع به خاطر رسوایی دیزل گیت فولکس واگن باشد (که در حال حاضر در حال رسیدگی به آن است) یا به کاهش تقاضای مشتریان ارتباط داشته باشد که اکنون خودروهای بنزینی یا الکتریکی را ترجیح می دهند، زیرا در هر صورت آینده خوبی در انتظار سوخت دیزل نیست.

منبع: خودرو بانک

نظر دهید


در همین زمینه