شبکه‌های اجتماعی

پای اوپل هم به دیزل‌گیت باز شد

بخش تازه تحقیقات

به نظر می‌رسد که قرار نیست دیزل‌گیت و حاشیه‌هایش پایان یابند. سازمان KBA که مسئول نظارت و اعمال قانون در بخش حمل و نقل و صنعت خودروی آلمان است، اکنون به سراغ اوپل در آخرین تحقیقات خود رفته است. ماجرایی که در سال 2015 فقط نام فولکس‌واگن از آن افشا شد، اکنون بزرگ‌ترین خودروسازان آلمان را هم درگیر خود کرده است. طبق آخرین گزارشات منتشرشده، KBA اوپل را به استفاده از دستگاه‌های ارائه‌دهنده آمار غلط مربوط به میزان آلایندگی خودروها، همانند فولکس‌واگن متهم کرده است.
اولین مشکل در مدل‌های زافیرا، کاسکادا و اینسینیا فروخته‌شده در اروپا پیدا شدند. اوپل می‌گوید به محض این که چنین مشکلی کشف شد، آن‌ها خدمات به‌روزرسانی را شروع کردند تا این مشکل را حل کنند. طبق اولین برآوردهای اوپل، تعداد خودروهای معیوب کمی بیش‌تر از 30.000 خودرو بوده، اما منابع نزدیک به مقامات آلمانی می‌گویند که محصولات متقلب اوپل به بیش از 100.000 دستگاه هم رسیده است. اوپل با وجود تایید وجود مشکلی در نرم‌افزارهای محصولات خود، به اتهام استفاده آگاهانه از این مشکل اعتراض خواهد کرد. اوپل همچنین گفته است که نمایندگان دفتر دادستان عمومی فرانکفورت با هدف کشف مدارک و اسناد مرتبط، به دفاتر مرکزی اوپل در این شهر و دیگر مراکز، به صورت ناگهانی مراجعه کرده‌اند.
اوپل پس از این مراجعه، بیانیه‌ای صادر کرد و حضور این افراد در دفتر مرکزی خود را تایید کرد و البته گفت که در جلسات مختلف، به KBA گفته است که مدیران این برند هیچ‌گاه از دستگاه‌های متقلب استفاده نکرده‌اند و خودروهای این برند، با قوانین و محدودیت‌ها منطبق است و تخلفی نداشته‌اند. در بخش دیگری از این بیانیه، اوپل گفته که «تاخیرهای مداوم در تحقیقات مقامات، تقصیر ما نیست» و هشدار داد که اگر KBA به دستور فراخوان خودروهای اوپل حکم دهد، آن‌ها آماده‌اند که با اقدامات حقوقی، از خود دفاع کنند. در واقع، اوپل معتقد است که به‌روزرسانی نرم‌افزاری انجام‌شده، برای حل این مشکل کافی بوده و نیازی به تعمیر سخت‌افزاری و دستور فراخوان نیست.
گفته شده که خودروهای معیوب اوپل، بین سال‌های 2013 تا 2016 ساخته شده‌اند و در ابتدا، 31.200 دستگاه ایراد داشت که بیش از 22.000 دستگاه از آن‌ها در دستور فراخوان داوطلبانه اوپل بین فوریه 2017 تا آپریل 2018، تعمیر شده‌اند.

نظر دهید


در همین زمینه