شبکه‌های اجتماعی

آیا اتحاد رنو، نیسان و میتسوبیشی از بین می‌رود؟

نیسان به دنبال پایان اختلافات در اتحاد

بر اساس گزارش‌ها اختلافات میان دو شرکت نیسان و رنو در اتحاد این دو خودروساز بالا گرفته است و به نظر می‌رسد این اتحاد در حال فروپاشی است. رویترز در گزارشی نوشته است، نیسان برای پایان دادن به این اختلافات اعلام کرده است که در هیات مدیره جدید نیسان، مسئولان رنو قرار خواهند گرفت که رضایت این شرکت را جلب کند. رنو مالک بیش از 40 درصد سهام نیسان بوده و نیسان برای جلب حمایت رنو برای اصلاحات در این شرکت این کار را انجام داده است.
بعد از دستگیری گوسن اختلافاتی میان اتحاد رنو و نیسان شکل گرفت و یکی از دلایل اصلی برای به سرانجام نرسیدن ادغام رنو و فیات کرایسلر نیز همین موضوع بوده است. نیسان پس از رویدادهای اخیر از رنو خواسته بود تا سهم خود را از مالکیت این شرکت کاهش دهد در حالی که رنو جایگاهی در هیات مدیره نیسان را درخواست کرده بود و با مخالفت نیسان مواجه شده بود و رنو در پی این اتفاق اعلام کرده بود از اصلاحات نیسان پشتیبانی نخواهد کرد.
همچنین فایننشال تایمز در مصاحبه با برخی از کارکنان فعلی و سابق این شرکت‌ها ادعا می‌کند برخی از اداراتی که برای نظارت بر پروژه‌های مشترک اتحاد تشکیل شده بودند، در حال تعطیلی هستند.همچنین فایننشال تایمز ادعا می‌کند دفتر مدیرعامل که برای نظارت بر کارهای روزانه اتحاد با تعدادی از مدیران اجرایی راه‌اندازه شده بود، تخلیه شده است؛ به‌طور هم‌زمان سایر بخش‌های اتحاد رنو، نیسان و میتسوبیشی از جمله خودروهای تجاری، کارکنان خود را اخراج می‌کنند.
مدیران رده‌بالای جدید دو شرکت یادشده که از سال ۱۹۹۹ به یکدیگر پیوستند و همچنین مدیران میتسوبیشی، پیشنهاد ائتلاف کمتر را مطرح کردند. همچنین همکاری مهندسی بین این اتحاد و گروه دایملر می‌تواند تحت مدیریت الا کالنیوس، به‌عنوان بخشی از استراتژی کاهش هزینه به پایان برسد.
به نظر می‌رسد با پیشنهاد جدید نیسان اختلافات تا حدی در این دو شرکت کاهش یافته اما هنوز احتمال فروپاشی این اتحاد بعید به نظر نمی‌رسد.

نظر دهید


در همین زمینه