شبکه‌های اجتماعی

آرایش نه چندان غلیظ

معرفی فیس لیفت 2018 نیسان 370Z

سریع، درنده و جذاب؛ اسپرت و محبوب اما قدیمی! همین مشکل 370Z است! اما گویا نیسان تصمیمی جدید برای ادامه حیات این مدل گرفته است. نیسان 370Z را می‌توان جدی ترین رقیب چند سال اخیر ماسل کار‌‌ها دانست.
پیچ و خم چراغ‌ها جذبه زیادی به خودرو بخشیده‌اند و در عین حال، ناهماهنگی آن چنانی هم در طراحی ظاهری ایجاد نکرده‌اند. هرچند هنوز هم می‌توان به کابین انقضا یافته این مدل از نیسان خرده گرفت. نسخه جدید 370Z، اکنون در آستانه ده سالگی این نسل رونمایی شده است. نیسان وعده داده است که نسل آینده 370Z در آینده با تغییرات عمده ظاهری در راه است و با رقیب‌هایی که ویژگی‌های اسپرتی را از هاچ‌بک‌های داغ به ارث برده‌اند، مواجه می‌شود. تغییرات ظاهری 370Z فیس‌لیفت در عمل چندان قابل توجه نیست، اما شگفت انگیز است که 370Z هنوز هم تازه و جوان به نظر می‌رسد.
آپدیت‌های جدید تحت کد MY18 شامل دستگیره‌های جدید در‌ها، رنگ و گرافیک زیرکانه چراغ‌ها، رینگ‌های 19 اینچی طرح جدید و رنگ سفارشی جدید قرمز اینفرارد که در گیرایی خودرو تاثیر به سزایی دارد، می‌شود. آئودی TT جدید، مدت‌ها است که برای این فیس‌لیفت از 370Z انتظار می‌کشد. درون کابین با اندکی مدرنیزه مواجه هستیم. از این میان می‌توان به نمایشگر 7 اینچی مجهز به نویگیشن ماهواره‌ای اشاره کرد که اکنون به صورت استاندارد، نیسان آن را در تمام مدل‌ها نصب می‌کند. اما جای خالی رادیوی DAB در مولتی مدیای 370Z به خوبی حس می‌شود، به خصوص آن که اکنون این سیستم به یک آپشن معمول در بیشتر خودرو‌ها تبدیل شده است. همچنین می‌توانید تلفن همراه هوشمند خود را به این سیستم متصل کرده و از سامانه‌های Android Auto و Apple Car Play کمک بگیرید. سیستم استریو ساخت Bose در مدل‌های GT، لذتی توصیف ناپذیر در رانندگی با 370Z را فراهم می‌آورد و البته کمک شایانی به فراموش کردن صدای ناهنجار ناشی از تماس چرخ‌های بزرگ و لاستیک‌های فاق کوتاه 370Z با جاده می‌کنند.
درباره تغییرات مکانیکی و فنی 370Z جدید، به طور جدی دشوار است که از یک حس جدید در رانندگی با این نیسان سخن بگوییم. با این حال، می‌توانیم به کلاچ هوشمند جدید (High Performance) این خودرو اشاره کنیم که عملکرد رضایت بخشی دارد. همچنین نباید اصلاحات انجام شده بر روی سیستم تعلیق 370Z را از یاد برد، که به تنهایی به افزایش استحکام خودرو در مواجهه با ناهمواری‌ها موجب شده اند. 370Z حتی بدون تغییرات فنی عمده، هنوز هم در میان بهترین‌ها برای مانور‌های خیابانی با حداکثر سرعت قرار دارد. هنوز لذت نشستن پشت فرمان آن و جذب شدن در صندلی‌های ارگونومیکش، در هیچ یک از رقبا قابل لمس نیست. اما شرم‌آور است که در مدل 2018 نیز، همچنان نمی‌توان عمق فرمان را برای رسیدن به حالت مورد نیاز تنظیم کرد.
370Z هنوز هم خودرویی خشک و سخت برای راندن محسوب می‌شود. شاید هدایت خودرویی با فرمان سنگین و جعبه دنده مکانیکی برای هر کسی راحت نباشد، افزون بر آن که 324 اسب بخار قدرت و 363 نیوتن متر گشتاور هم در اختیار آن شخص قرار بگیرد! بدین ترتیب سر خوردن خودرو بر سر پیچ‌ها و جاده‌های مرطوب امری اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌آید! با تمام این اوصاف، این پیشرانه را نمی‌توان پایانی برای 370Z در نظر گرفت. نسخه‌های تیون‌شده در آینده همچون گذشته عرضه خواهند شد و کیت‌های بدنه جذاب نیز به این کوپه دوست داشتنی اضافه می‌گردند. قطع به یقین، این پیشرانه برای راننده‌های تیز لذت‌بخش است، اما در خصوص آن دسته از افراد معتاد به موتور‌های 4 سیلندر کوچک، مصرف سوخت آن یک چالش جدی به حساب می‌آید. در حقیقت باید پذیرفت که نام 370Z با دور موتور زیاد و سرعت بالا گره خورده است و این تمام آن چیزی است که از یک متخصص ساخت اسپرت‌های آسیایی همچون نیسان بر می‌آید.

نظر دهید


در همین زمینه