شبکه‌های اجتماعی

ثبت زمان‌های بهتر با بهبود شاسی و آیرودینامیک

بررسی تغییرات موستانگ شلبی برای مدل جدید

 

در چند ماه گذشته فورد تصاویر بسته‌ای از قوی‌ترین موستانگ تاریخ را که به زودی از آن رونمایی خواهد کرد، منتشر کرده و اکنون طرفداران محبوب‌ترین خودروی اسپرت جهان بیش از هر زمان دیگری منتظر معرفی موستانگ شلبی GT500 جدید هستند. با این حال فورد خبر خوش دیگری برای دوست‌داران موستانگ دارد و آن به روزرسانی‌هایی است که در مدل 2019 شلبی GT350 انجام خواهد شد. بر اساس این خبر این فورد موستانگ شلبی GT350 برای مدل جدید، پذیرای تعداد زیادی به‌روزرسانی و بهینه‌سازی در قسمت‌های گوناگون مانند آیرودینامیک، شاسی‌ و تایرهای جدید خواهد بود.
فورد موستانگ GT350 شلبی جدید با مدل 2016 معرفی شد و به لطف بهره‌گیری از اتصال‌های محکم‌تر شاسی، سیستم کنترل سواری مغناطیسی، ترمزهای برمبو پیشرفته و ویژگی‌های آیرودینامیکی بهینه از سوی منتقدان بسیاری مورد تحسین قرار گرفت. این خودرو به عنوان یک موستانگ بهترین فرمان‌پذیری را برای راننده خود به ارمغان می‌آورد. اکنون فورد با انجام به‌روزرسانی‌های جدید قصد دارد تا قدم فراتر گذاشته و فاصله این اتومبیل را از رقیبانش بیش‌تر کند.


تغییرات ظاهری
در حقیقت این خودرو برای مدل 2019 دست‌خوش تغییر ظاهری نخواهد شد، اما استفاده از قطعه‌های آیرودینامیکی جدید باعث ایجاد تفاوت‌هایی در چهره این خودرو نیز شده است. جلوپنجره و اسپویلر عقب موستانگ جدید مورد بازنگری قرار گرفته‌ است. مشتریان می‌توانند به عنوان یک آپشن این اسپویلر را با یک فلاپ اضافی دریافت کنند که روی لبه آن ثابت می‌شود. این فلاپ آیرودینامیک خودرو را در این قسمت بهبود می‌بخشد و باعث تولید نیروی عمودی بیش‌تری در سرعت‌های بالا می‌شود.
برای پایداری و فرمان‌پذیری بهتر در سرعت‌های بالا فورد با همکاری میشلن طرح عاج‌ها و همچنین ترکیب مواد به کار رفته در تایر این خودرو را ارتقا داده و مدعی است که تایرهای جدید در مواجهه با شتاب‌های خطی و جانبی عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد و باعث کاهش خط ترمز می‌شود. همچنین با توجه به تایرهای جدید سیستم ترمز ضد قفل این خودرو نیز بهبود یافته است. فنرها و دمپرها برای هماهنگی هر چه بهتر با تغییرهای جدید  مورد بازنگری قرار گرفتند.


پیشرانه بدون تغییر
موتور V8 به حجم 5.2 لیتر این خودرو مانند گذشته 526 اسب‌بخار قدرت و 581 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار راننده قرار می‌دهد. پیش از این بر اساس تست‌های انجام شده پیشرانه 526 اسب‌بخاری در کنار جعبه‌دنده دستی 6 سرعته قادر بود در 4.1 ثانیه سرعت خودرو را از صفر به 96 کیلومتر بر ساعت برساند و در یک پیست ∞ مانند شتاب جانبی 0.82 g را به طور متوسط ثبت کند. حال باید منتظر تست‌های جدید باشیم تا نتیجه تغییرات صورت گرفته را مشاهده کنیم.


سیستم صوتی بنگ اند اولفسن
فورد برای کسانی که صدای پیشرانه V8 برایشان کافی نیست سیستم صوتی حرفه‌ای B&O با 12 بلندگو را پیشنهاد می‌کند. در مدل 2019 سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو منطقه‌ای و ریموت پارکینگ به صورت استاندارد قرار خواهند گرفت. فورد موستانگ شلبی GT350 جدید از ابتدای سال آینده میلادی در نمایندگی‌های فورد قرار خواهد گرفت و این شرکت از این پس برای خریداران این مدل یک دوره رانندگی حرفه‌ای در مدرسه رانندگی فورد پرفورمنس در نظر گرفته است. با توجه به این به‌روزرسانی و معرفی قوی‌ترین نسخه موستانگ در آینده نزدیک انتظار می‌رود این خودرو در سال جاری هم به فروش خوبی دست یابد، اما اکنون زمان مناسبی برای این پیش‌بینی‌ها نیست و باید در آینده ببنیم که موستانگ برای سال 2018 هم می‌تواند عنوان پرفروش‌ترین خودروی اسپرت جهان را از آن خود کند یا خیر؟

نظر دهید


در همین زمینه