شبکه‌های اجتماعی

ام‌جی ZS الکتریکی در بریتانیا رونمایی می‌شود

سایک در هند و تایلند اتومبیل الکتریکی تولید می‌کند

سایک موتور، مالک برند انگلیسی ام‌جی، روز شنبه فروش کراس اوور الکتریکی خود را با برند ام جی در چین آغاز کرد. این اتومبیل نسخه الکتریکی ام‌جی ZS است که یک کراس‌اوور کوچک و پرفروش در چین به حساب می‌آید. این کراس‌اوور چینی از یک باتری لیتیوم یونی که توان ایجاد 134 اسب‌بخار قدرت  و 350 نیوتن متر گشتاور را دارد، بهره می ‌برد. با هر بار شارژ این باتری‌ها می‌توان مسافت 335 کیلومتر پیمود. بر اساس گزارش‌‌های منتشر شده از سوی سایک، این خودرو تنها در 2.8 ثانیه از حالت سکون به سرعت 50 کیلومتر بر ساعت دست می‌یابد.
رئیس بخش فروش سایک درباره صادرات این اتومبیل به خارج از چین نیز گفت:«این شرکت قصد دارد در نیمه دوم سال 2019 میلادی این اتومبیل را به انگلستان و استرالیا صادر کند.»
وی ادامه داد: «سایک قصد دارد در مرحله دوم دو خط تولید اتومبیل‌های الکتریکی خود را در هند و تایلند راه‌اندازی کند.»

ام‌جی ZS یکی از پرفروش‌ترین کراس‌اوورهای این خودروساز است که اکنون تبدیل به نخستین اتومبیل الکتریکی این برند نیز شده است. این اتومبیل در نسخه بنزینی و در تیپ Essence که برای بازار بریتانیا ساخته شده، از پیشرانه متوسط 3 سیلندر توربو با ظرفیت 1 لیتر بهره می‌برد که قدرتی معادل 125 اسب‌بخار دارد. این اتومبیل که از سال 2017 وارد بازار چین و بریتانیا شده، از یک پیشرانه 4 سیلندر با حجم 1.5 لیتر نیز استفاده می‌کند که قدرتی معادل 120 اسب‌بخار دارد.

ام جی در سال گذشته 270.000 خودرو در سراسر جهان فروخته است که این میزان دو برابر سال 2017 است. از این میزان 200.000 دستگاه در بازار چین فروخته شده و باقی فروش این شرکت مروبط به بازارهای برون مرزی آن است.

نظر دهید


در همین زمینه