شبکه‌های اجتماعی

نگاهی به نسل پنجم تویوتای محبوب

معرفی اجمالی نسل پنجم راو4

 تویوتا نسل جدید راو4 خود را زودتر از موعد رونمایی کرد. راو4 جدید با یک پوست اندازی اساسی این بار به طور کامل خود را در کلاس کراس‌اوور‌های میان سایز قرار داده است. تویوتا نسل جدید را که به نوعی پنجمین نسل از خاندان راو4 به شمار می‌رود، تا حد ممکن به سبک طراحی‌ SUVهای اصیل خود نزدیک کرده است. دماغه راو4 اکنون شباهت زیادی به فورچونر، دیگر محصول آفرودی تویوتا پیدا کرده است. این نخستین بار است که تویوتا نسخه هیبرید از راو 4 را هم به بازار استرالیا عرضه می‌کند و شاید در حقیقت راو4 نسل پنجم، نخستین SUV هیبریدی تولید انبوه تویوتا باشد.

سایت ژاپنی تویوتا این موضوع را تایید کرده است که راو4 جدید با پیشرانه بنزینی مرسوم و یک موتور هیبرید عرضه خواهد شد. بنا به گفته‌های برخی منابع، هر دو مدل از پیشرانه 2.5 لیتری بنزینی استفاده می‌کنند. مدل بنزینی معمولی از جعبه دنده 8 سرعته خودکار بهره می‌برد، حال آنکه نسخه هیبرید با گیربکس CVT عرضه می‌شود. نسخه‌های بنزینی این بار به صورت استاندارد با آپشن جدیدی به نام "سیستم هدایت داینامیکی گشتاور در چهار چرخ" به فروش می‌رسند که به گفته تویوتا این سیستم می‌تواند 50 درصد از گشتاور تولیدی را به محور عقب انتقال دهد و مقدار آن را بین دو چرخ، برای هندلینگ هرچه بیشتر توزیع کند. با این حال همچنان انتظار می‌رود که مدل‌های پایه به صورت دیفرانسیل جلو عرضه شوند.
نسل جدید راو 4 نه تنها استایل اسپرت تر و تهاجمی تری نسبت به گذشته دارد؛ بلکه حالا بر روی پلت فرم پیشرفته تری بنا شده است که با معماری جدید محصولات این خودروساز از جمله کمری، کرولا، پریوس و CH-R هم سازگاری دارد و خود ژاپنی‌ها آن را TNGA) Toyota’s New Generation Architecture) می‌نامند. این پلتفرم تازه، ویژگی‌های جدیدی را با خود به ارمغان آورده است که از جمله آن‌ها می‌توان به سیستم تعلیق جدید شامل فنربندی مولتی لینک پیشرفته در عقب، شاسی تقویت شده خودرو، کاهش چشمگیر صدا و نویز اضافه کابین و افزایش راحتی در راندن اشاره کرد. همچنین از دیگر مزایای این پلتفرم می‌توان افزایش لذت رانندگی از طریق ارتقای موقعیت راننده به اضافه مرکز ثقل پایین‌تر را مطرح کرد.
در رابطه با زبان طراحی جدید تویوتا بر خلاف لکسوس، هیچ‌گاه نمی‌توان به جد صحبتی به میان آورد. تویوتا گاه با طراحی CH-R به دنبال دزدیدن نگاه‌ها است و گاه با نسل جدید راو4 و فورچونر صلابت و قدرت همیشگی شاسی بلند‌هایش را گوشزد می‌کند. با این حال، کارشناسان معتقدند که طراحی‌های جدید این ژاپنی دو عنصر "پالایش" و "ماجراجویی" را دنبال می‌کند و آنچه که اکنون در نسل پنج راو4 می‌بینیم؛ عریض تر، کوتاه‌تر و دلنشین‌تر است.

تویوتا می‌گوید که در راو 4 2019 فضای پای بیشتری برای سرنشینان عقب فراهم شده است با وجود آنکه در عمل، این نسل از نسل چهارم به هیچ وجه بزرگ تر نیست. این فضای اضافی به لطف فاصله محوری (ویل-بیس) بیشتر که اکنون با 30 میلی متر افزایش رو به رو شده، ایجاد می‌گردد. تویوتا مدعی است که هر راو4 جدیدی که از سال جاری در استرالیا و سایر بازار‌ها فروخته شود؛ با پکیج تجهیزات ایمنی شامل سیستم پیش‌گیری از برخورد با رادار تشخیص عابر پیاده، ترمز اضطراری خودکار، سیستم تشخیص حرکت بین خطوط و چراغ نوربالای اتوماتیک عرضه خواهد شد.
نسل پنجم راو4 محصولی تحول یافته از تویوتا است که با ظاهر مردانه و تنومند خارجی، کابین پیشرفته با طراحی ارگونومیک و توانایی‌های داینامیکی رضایت‌بخش، به درد آن دسته از افرادی می‌خورد که دائما در حال ماجراجویی، سفر‌های آخر هفته و آف‌رود‌ سواری حرفه‌ای هستند

نظر دهید


در همین زمینه