شبکه‌های اجتماعی

هیوندای به دنبال تصاحب فیات کرایسلر

شاید سال آینده اتفاق بیافتد


شایعه‌ها درباره این که هیوندای سهام فیات‌کرایسلر را تصاحب کند، یک بار دیگر در حال گسترش است. آسیا تایمز به نقل از منابعی که نامی از آن‌ها برده نشده، گزارش کرده است: «چونگ مونگ کو، مدیرعامل هیوندای در حال بررسی دقیق سهام FCA است و ادعا شده این شرکت در نظر دارد برای هدایت این گروه خودروسازی به اندازه کافی سهام آن را خریداری کند.» منابع داخلی هیوندای می‌گویند این اتفاق سال آینده پیش از این که سرجیو مارکیونه فیات کرایسلر را ترک کند، رخ خواهد داد.
با رفتن مارکیونه یک خلا در راس مجموعه FCA ایجاد خواهد شد. با این اتفاق، جان الکان، رییس و سهام‌دار اصلی شرکت، علاقه چندانی به ادامه خودروسازی نشان نخواهد داد، بنابراین، این ادغام را به عنوان یک فرصت جذاب پیش روی خود خواهد دید.
هیوندای می‌تواند یک شریک ویژه برای FCA باشد. فیات کرایسلر اکنون در بازارهای آسیایی قدرت چندانی ندارد، جایی که هیوندای به خوبی قدرت را در دست گرفته است. افزون بر این، یک توافق‌نامه تجارت آزاد بین آمریکا و کره جنوبی نیز می‌تواند فرآیند حمل و نقل محصولات بین دو کشور را اقتصادی‌تر کند، به ویژه این که تعرفه واردات وسایل نقلیه از اروپا به آمریکا افزایش یافته است. روباط سیاسی نزدیک تر بین ایالات متحده آمریکا و کره جنوبی، می‌تواند این ادغام را برای دو کشور دلپذیرتر سازد.
صحبت درباره ادغام هیوندای با فیات کرایسلر زمانی مطح شد که سال گذشته این شرکت کره‌ای به این ادغام علاقه نشان داد. هر چند مدیران دو شرکت از جمله مارکیونه، به طور عمومی این ادعاها را رد کردند. پس از آن دو شرکت از مذاکره برای مشارکت فنی احتمالی در زمینه جعبه‌دنده و فن‌آوری هیدروژن خبر دادند.
مارکیونه از تمایل خود برای ادغام فیات‌کرایسلر با یک خودروساز دیگر را مطرح کرد. او برای تحمیل تبادل سهام با جنرال موتورز تلاش بسیاری کرد و با شرکت‌های دیگر از جمله PSA و شرکت‌های چینی نیز در این زمینه گفت‌و‌گو کرد.
اگر هیوندای و فیات کرایسلر ادغام شوند، یک شرکت جدید به بزرگ‌ترین خودروساز دنیا تبدیل می‌شود که سالانه نزدیک به 11.5 میلیون دستگاه خودرو در سراسر دنیا تولید می‌کند.

نظر دهید


در همین زمینه