شبکه‌های اجتماعی

سوئیچ دیجیتالی هیوندای برای سوناتا 2020 معرفی می‌شود

دست‌پر هیوندای برای نمایشگاه اتومبیل نیویورک

مدل 2020 هیوندای سوناتا اولین اتومبیلی از شرکت خودروسازی هیوندای است که از ابتدا سیستم کلید دیجیتالی در آن به کارگرفته شده است و هیوندای خود را موظف کرده تا این سدان را با این کلید دیجیتالی عرضه کند. این کلید هوشمند در واقع یک اپلیکیشن گوشی‌های هوشمند است که جایگزین سوئیچ‌های معمولی اتومبیل شده و از سیستم Near Field Communication یا در واقع سیستمی که با نزدیک کردن گوشی به اتومبیل نقش سوئیچ را ایفا می‌کند بهره می‌برد.

اکثر گوشی‌های هوشمند از سیستم NFS بهره برده و این تکنولوژی در آن‌ها استفاده شده است، از همین رو اپلیکیشن کلید دیجیتالی هیوندای برای تشخیص اتومبیل مشکلی نخواهد داشت. آنتن این کلید برای هیوندای سوناتا 2020 درون در راننده تعبیه شده است و برای بقیه مدل‌ها در پد شارژ بی‌سیم اتومبیل به کار گرفته خواهد شد. برای ورود به اتومبیل باید یک‌بار گوشی هوشمند به اتومبیل نزدیک شده و با تکرار این کار کلید دیجیتالی اجازه روشن کردن اتومبیل را خواهد داد.

استارت پیشرانه اتومبیل در فاصله بیش از 9 متر، هشدار اضطراری و باز کردن صندوق عقب اتومبیل از دیگر ویژگی های این کلید دیجیتالی است. در هیوندای سوناتا 2020، بیش از 4 کاربر می‌توانند برای استفاده از اتومبیل این اپلیکیشن را نصب کنند تا اتومبیل با آن گوشی هوشمندهماهنگ شود که این برای تسهیل در استفاده از اتومبیل تعبیه شده است. همچنین تنظیمات مربوط به هر شخص برای اتومبیل نیز بر روی اپلیکیشن کلید دیجتالی هیوندای ذخیره شده تا اتومبیل هماهنگی لازم را با راننده داشته باشد. به عبارت دیگر این سدان هیوندای به صورت پیش فرض، تنظیمات رادیویی، صدا، صندلی‌ها و آینه‌های بغل را با راننده تنظیم می‌کند.

هیوندای برای ایمنی و حفاظت از اطلاعات محرمانه کاربران در این اپلیکیشن و جلوگیری از هک شدن آن از سیستم Trustonic استفاده می‌کند. به نظر می‌رسد این شرکت برای این تکنولوژی یک حفاظت چند لایه برای زمان مکالمات و تماس از طریق گوشی‌ هوشمند را در نظر گرفته باشد. مدیر اجرایی شرکت Trustonic درباره این کلید دیجیتالی می‌گوید: «ما این اطمینان را می‌دهیم که استفاده از این تکنولوژی در محیط امن و درجه‌بندی شده امکان پذیر است.»

مانیش مهروتا مدیر برنامه ریزی کسب و کار دیجیتال و سیستم‌های ارتباطی در هیوندای موتورز آمریکا می‌گوید:«کلید دیجیتالی برای خریداران سوناتا 2020 بسیار تسهیل کننده است و همچنین این سیستم این اجازه را به هیوندای می‌دهد تا فضای عملیاتی بیشتری داشته باشد. به طور مثال از این سیستم می‌توان برای به اشتراک گذاری اتومبیل‌ها استفاده کرد.» اشتراک‌گذاری اتومبیل‌ها نوعی اجاره اتومبیل است که برای زمان خاصی در روز اتفاق می‌افتد و هم اکنون رونق خوبی در اروپا دارد. بر اساس اطلاعیه هیوندای در آینده کلید دیجیتال می‌تواند در شرکت‌های اجاره اتومبیل، تعیین محدوده مجاز تردد و پارک خودکار نیز استفاده شود.

این کلید دیجتالی به طور رسمی در نیویورک ایالات متحده به نمایش درخواهد آمد. هیوندای در نمایشگاه اتومبیل نیویورک و در روز 17 آپریل 2019، Venue کراس‌اوور کوچک خود را به طور رسمی رونمایی خواهد کرد و همچنین در این رویداد سه پیشرانه 2 لیتری GDI و 2.5 لیتری GDI برای هیوندای سوناتا و همچنین پیشرانه 1.6 لیتری T-GDI برای سوناتا توربو معرفی خواهد شد.

 

 

 

نظر دهید


در همین زمینه