شبکه‌های اجتماعی

نگاه هیوندای به آینده با مدل 45 کانسپت
Automobile Farsi - Hyundai 45 EV Concept

پانی قرن 21

هیوندای در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت، با نمایش مدل 45 کانسپت تصویری از آینده محصولات خود را به نمایش گذاشت. کانسپتی که زبان طراحی متفاوتی از هیوندای را به نمایش می‌گذارد.


یک دلیل ساده برای نام‌گذاری این اتومبیل مفهومی وجود دارد. 45 سال پیش هیوندای با نمایش پانی کانسپت ورود خود را به دنیای خودروسازی اعلام کرد. با این حال هیوندای علت این نام‌گذاری را زاویه‌های 45 درجه در نمای جلو و عقب این کانسپت عنوان کرده است. هیوندای 45 کانسپت با تکرار المان‌هایی که در طراحی پانی تولید انبوه استفاده شده بود، جدیت هیوندای در ساخت خودروهای الکتریکی را اعلام می‌کند. چراغ‌های مستطیلی در نمای جلو و عقب، فرم ستون C، اندازه خودرو و ... همگی از هیوندای پانی گرفته شده است. هیوندای پیش از این با دو مدل تمام الکتریکی کونا و آیونیک را روانه بازار کرده بود.


هیوندای در این مدل دوربین‌های کناری را جایگزین آینه کرده است. راهکاری که می‌تواند در دهه 20 به جایگزینی عملی برای آینه‌های مرسوم تبدیل شود و به لطف قدرت نرم‌افزار‌ها چالش‌های قدیمی دید راننده برطرف خواهد کرد. نمای داخلی مینی مالیستی طراحی شده و اینجا نیز پانی یک الگوی مناسب برای چارچوب بندی کلی کابین است. در کابین هیوندای 45 کانسپت همان گونه که از یک کانسپت الکتریکی انتظار می رود، کلید‌ها و صفحه‌های نمایش جای خود را به طرح ریزی‌ها به وسیله پرتوهای نوری داده است.
هیوندای 45 کانسپت، احتمالا مبنایی برای توسعه خودروهای الکتریکی بیش‌تر در هیوندای خواهد بود. به نظر می رسد هیوندای قصد دارد با توسعه این محصول و خودروهای دیگر بر پایه آن رقابتی جدی را با فولکس واگن و دیگر غول‌های خودروسازی آغاز کند. هیوندای کونا الکتریکی با توانایی پیمایش 415 کیلومتری و قدرت 201 اسب بخار نمونه خوبی برای این رقابت است.

نظر دهید


در همین زمینه