شبکه‌های اجتماعی

هونگ‌چی HS5 نماینده چینی‌ها در رقابت کراس‌اوورهای لوکس

با تازه وارد بازار چین آشنا شوید

برند لوکسFAW به تازگی پرچم‌دار جدید خود را معرفی کرده است، رقابت بالای بازار چین بر سر خودروهای شاسی‌بلند و کراس اوور باعث شده تا جدیدترین مدل هونگ‌چی در این سگمنت طراحی و عرضه شود تا این شرکت از کورس رقابت عقب نماند. این در حالی است که زمان زیادی از معرفی هونگ‌چی HS7 شاسی‌بلند بزرگ این برند نگذشته است.
هونگ‌چی HS5 جدیدترین مدل شرکت FAW با برند هونگ‌چی است که پیش فروش این اتومبیل در چین از 11 اردیبهشت ماه 1398 آغاز شده و عرضه آن از یک شنبه 5 خرداد 1398 آغاز می‌شود.
طراحی این اتومبیل از مدل مفهومی FAW با نام U کانسپت گرفته شده است. در جلوی اتومبیل هونگ‌چی HS5 جلوپنجره چند ضلعی طراحی شده و رنگ قرمز که نشانه این برند است، در وسط آن نقش بسته است، افزون بر این‌که این جلوپنجره از دو طرف کشیده شده تا به چراغ‌ها در کناره آن متصل شود.
خط شخصیت در بدنه این اتومبیل بسیار ساده طراحی شده و آشکار نیست. در عقب هونگچی HS5 بسیار محافظه کارانه عمل شده و طراحی آن تا اندازه‌ای کسل کننده، معمولی و بدون جذابیت خاص است. اندازه این اتومبیل در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 4760، 1907 و 1700 میلی‌متر و فاصله دو محور آن 2870 میلی‌متر است.
در طراحی هونگ‌چی HS5 از نمایشگر بزرگ محبوب این روزهای طراحان چینی بهره گرفته شده است، در انواع مدل‌های جدید خودروسازان چینی که در نمایشگاه خودرو شانگهای 2019 رونمایی شدند، این نمایشگر بزرگ دیده شد. اصلی‌ترین ویژگی این نمایشگر اتصال دو نمایشگر پشت فرمان و مولتی‌مدیا است که با زاویه‌ای مناسب به سمت راننده متمایل شده است. ویژگی دیگر این نمایشگر لمسی بزرگ کاهش دکمه‌های فیزیکی است که از این قابلیت در هونگ‌چی HS5 نهایت استفاده شده است. این نمایشگر را ابتدا مرسدس بنز در برخی مدل‌های خود استفاده کرده بود. در هونگ‌چی HS5 یک وسیله الکتریکی جایگزین اهرم دنده شده است. چینش اتاق هونگ‌چی HS5 به کونه‌ای است که ظاهری اسپرت به آن داده است.
هونگ‌چی HS5 محصول شرکت FAW در 5 تیپ مختلف تولید و عرضه شده؛ دو تیپ از این مدل به صورت چهارچرخ محرک ساخته شده است، که هر 5 تیپ از پیشرانه 2 لیتری با مدل CA4GC20TD-32 استفاده می‌کنند، که توان آن 224 اسب‌بخار است؛ این پیشرانه استاندارد ششم آلایندگی ملی چین را دارد. جعبه دنده این 5 تیپ از هونگ‌چی HS5 شش سرعته اتوماتیک است.
هونگ‌چی تاکنون تعدادی از مدل‌های سدان خود را به بازار روسیه عرضه کرده است و به نظر می‌رسد این کراس اوور جدید گزینه خوبی برای بازار روسیه باشد. سال 2018 برای این برند سال پرکاری بوده به طوری‌که در این سال چهار مدل در سگمنت‌های مختلف رونمایی کرده است که یکی از آن‌ها الکتریکی بوده است. هونگ‌چی برند لوکس شرکت قدیمی FAW است.

نظر دهید


در همین زمینه