شبکه‌های اجتماعی

کوچک‌تر و سریع‌تر از ولوو XC40

عکس‌های رسمی جیلی SX11 منتشر شد

عکس های رسمی کراس‌اوور تازه جیلی در حالی با کد SX11 منتشر شده که ممکن است جیلی آن را با نام دیگری روانه بازار کند. مهم‌ترین ویژگی این خودرو قرارگیری آن بر پلت‌فرم جدیدی به نام BMA است که جیلی ادعا می‌کند به تمامی توسط نیروهای این شرکت طراحی و مهندسی شده است. با این حال برخی منابع مدعی هستند بین عناصر این پلت‌فرم و پلت فرم CMA که به واسطه همکاری چینی‌ها و ولوو طراحی شده، اشتراک‌هایی وجود دارد. پلت‌فرم CMA برای اتومبیل‌های ولوو XC40 و محصولات لینک ‌اَند‌ کو استفاده شده است.
طراحی SX11 با هویت جدید طراحی دیگر خودروهای جیلی همسو است که به لطف حضور «پیتر هاربری»، طراح سابق ولوو به دست آمده است. جلوپنجره الگو گرفته شده از موج آب، چراغ‌های LED، سانروف پانوراما و یک اسپویلر منحصر به فرد، مهم‌ترین ویژگی‌های طراحی جیلی SX11 را تشکیل می‌دهد. اندازه این کراس‌اوور کوچک به ترتیب در طول، عرض و ارتفاع با 4330، 1800 و 1609 میلی‌متر برابر است و فاصله بین دو محور آن 2600 میلی‌متر در نظر گرفته شده است. با این اندازه، جیلی SX11 از ولوو XC40 جمع و جور تر است. برای مقایسه خوب است بدانید اندازه ولوو XC40 در طول، عرض و ارتفاع 4425، 1863 و 1910 میلی‌متر و فاصله دو محور آن 2702 میلی‌متر است.
بر اساس اطلاعاتی که تا کنون منتشر شده، جیلی SX11 در گام نخست با یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو با توان 177 اسب‌بخار و 255 نیوتن‌متر گشتاور عرضه می‌شود که با همکاری ولوو توسعه یافته است. این پیشرانه در سبد موتور ولوو XC40 نیز دیده می شود، با این تفاوت که قدرت آن 156 اسب‌بخار و گشتاورش 265 نیوتن‌متر است.
جیلی کراس‌اوور جدید خود را با یک جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه عرضه خواهد کرد، این در حالی است که کراس‌اوور کوچک ولوو با پیشرانه 1.5 لیتری‌اش، یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک ارائه می‌کند (البته در آینده یه نمونه 8 سرعته نیز به فهرست انتخاب‌ها اضافه خواهد شد).
انتظار می‌رود جیلی با این ویژگی‌ها بتواند شتاب صفر تا 100 را در 7.9 ثانیه پر کند. این رقم برای ولوو با پیشرانه مشابه 9.4 ثانیه است. با این حال در آینده مشخص خواهد شد که جیلی، SX11 را با سیستم چهار چرخ محرک عرضه می‌کند یا نه.
جیلی SX11، پیش از پایان سال جاری میلادی، ابتدا در بازار چین عرضه خواهد شد. بر اساس گزارش‌های محلی، چین تنها بازار این اتومبیل نخواهد بود، اما این که مقصد‌های صادراتی آن کدام کشورها هستند، هنوز نامشخص است.
طبق گزارش‌هایی که تا کنون منتشر شده، پلت‌فرم BMA، پایه‌ای خواهد بود که جیلی محصولات دیگری را در سگمنت‌های کراس‌اوور، سدان، هاچ‌بک و خودروهای کوچک عرضه کند. افزون بر این، این پلت فرم قرار است برای توسعه اتومبیل‌های ولوو و پروتون نیز استفاده شود. همچنین برای مدل‌هایی که بر اساس پلت‌فرم BMA ساخته می‌شود، افزون بر پیشرانه 1.5 لیتری توربو، دو موتور 1 لیتری توربوی بنزینی و 1.4 لیتری مجهز به توربو نیز در حال توسعه است.

نظر دهید


در همین زمینه