شبکه‌های اجتماعی

سوپراسپرت جدید فراری با 986 اسب‌بخار قدرت

آشنایی با فراری SF90 استرادل

جدیدترین فراری یک خودروی هیبریدی است. البته جای تعجب ندارد که جانشین مدل موفق لافراری، یک سوپرکار هیبریدی باشد. فراری SF90 استرادل، یکی از پرقدرت‌ترین خودروهای تولید شده در کارخانه فراری در طول تاریخ است. به نظر می‌رسد بسیاری از مدل‌های آینده این شرکت خودروسازی، با امکانات و بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید به دنبال جایگاه بهتری در بازار هستند.
بر اساس گفته رئیس بخش تکنولوژی این شرکت، تولید اتومبیل‌های جدیدی که هنوز اطلاعاتی از آن‌ها منتشر نشده است به صورت پلاگین هیبرید امری آسان و امکان پذیر برای فراری است. میشل لیترز معتقد است، مدل‌های دیگر هیبریدی نیز در راه است که مشخصات ویژه و قابل توجهی خواهند داشت.


پیشرانه فراری SF90 استریدل، از نوع 4 لیتری V8 است که توانی معادل 769 اسب‌بخار و گشتاور 800 نیوتن‌متر تولید می‌کند. این پیشرانه با سه موتور الکتریکی که از  باتری‌های لیتیومی تغذیه می‌شوند همراه شده است. یکی از این سه موتور الکتریکی در محور عقب، و دو موتور الکتریکی دیگر در محور جلو قرار گرفته‌اند که مجموعا 217 اسب‌بخار  قدرت تولید می‌کنند. با این اوصاف مجموع توان سه موتور الکتریکی و پیشرانه 4 لیتری بنزینی این سوپرکار جدید فراری به 986 اسب بخار خواهد رسید. نکته دیگر این که توان تولیدی از طریق یکی جعبه دنده 8 سرعته دوکلاچه اتوماتیک به هر چهار چرخ منتقل می‌شوند.


مدیرعامل فراری درباره این سوپرکار جدید گفته است که با ورود به این سگمنت من نیز به یکی از مشتریان این اتومبیل تبدیل شده‌ام.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، تا پایان سال 2019، فراری 5 سوپرکار جدید عرضه خواهد کرد که این تعداد تا پایان سال 2022، به بیش از 15 مدل خواهد رسید و  60 درصد از این تولیدات هیبریدی خواهد بود. فراری مدل‌های هیبریدی خود را با موتور V8 طراحی و عرضه کرده است و به نظر می‌رسد برای تولید خودروهای مقرون به صرفه‌تر و اسپرت، در حال کار روی یک پیشرانه V6 است که هماهنگی با موتورهای الکتریکی را نیز داشته باشد.

نظر دهید


در همین زمینه