شبکه‌های اجتماعی

فراری باارزش‌ترین برند دنیا شناخته شد

بالاتر از معروف‌ترین برندهای جهان

موسسه برند فایننس گلوبال 500 در گزارش 2019 خود باارزش‌ترین برندهای جهان را معرفی کرده است. خودروساز محبوب و شناخته‌شده فراری در صدر این لیست قرار دارد. این گزارش که همین هفته در نشست وضعیت اقتصادی جهان در داووس منتشر شده است، نشان می‌دهد که این شرکت ایتالیایی که علاوه بر سوپرخودروهای معروف، محصولات دیگری مثل تی‌شرت، اسباب‌بازی و عینک‌های آفتابی می‌فروشد، باارزش‌ترین برند جهان در حال حاضر است. امتیاز شاخص قدرت اختصاصی (BSI) فراری در 12 ماه گذشته، با افزایش بیش از 3 امتیاز از 91.5 به 94.8 رسیده است. فراری یکی از 14 برند حاضر در این لیست محسوب می‌شود که امتیاز ویژه AAA+ را از این موسسه دریافت کرده است.
تنها دو برند خودرویی دیگر توانستند کمی به فراری نزدیک شوند. ب‌ام‌و و پورشه نیز هر دور رده‌بندی AAA را دریافت کردند. دیوید های، مدیر موسسه برند فایننس می‌گوید: «فراری که قدیمی‌ترین خودروساز لوکس جهان است، بیشترین میزان هویت و شناسایی یک برند را دارد و تخصص آن‌ها در طراحی و نوآوری منحصر به فرد است. لوگوی این شرکت که یک اسب در حال شیهه را نشان می‌دهد، سمبل مناسب و بی‌نقصی از قدرت و توان این برند برای عرضه مدل‌های جدید و دستیابی به موفقیت‌های تجاری حتی فراتر از صنعت خودروسازی است.»
فراری همیشه در بین علاقه‌مندان خودرو به عنوان یکی از نوآورترین برندها شناخته می‌شد و اکنون علاوه بر صنعت خودرو، این برند ایتالیایی حضور فعال و مستمری در زمینه تولید لباس و محصولات تجاری دارد. علاوه بر این‌ها، از نام و برند فراری برای ساخت چندین پارک، شهر بازی و هتل مختلف در سراسر دنیا استفاده شده است. حضور موفقیت‌آمیز و پرافتخار این برند در دنیای موتوراسپرت نیز برای همه شناخته‌شده و ملموس است.
ارزش برند فراری در سال گذشته با افزایش 27 درصد به 8.3 میلیارد دلار رسیده است. اکثر محصولات خودرویی آن برای سال 2019 نیز حتی قبل از شروع مراحل تولید و در تابستان گذشته پیش‌فروش شده‌اند. لوییس کامیلری که سال گذشته پس از مرگ سرجیو مارکیونه به عنوان مدیرعامل فراری معرفی شد، قصد معرفی و عرضه 15 مدل جدید را دارد که اکثر آن‌ها خودروهای الکتریکی‌شده خواهند بود.
در بخش دیگری از گزارش مربوط به برندهای باارزش، میشلن جایگاه خود را به عنوان باارزش‌ترین برند تایر دنیا حفظ کرده است. این شرکت فرانسوی در سال گذشته توانست از برند رقیب خود یعنی بریج‌استون جلو بزند و اگرچه هر دو برند در سال گذشته بخش زیادی از ارزش خود را از دست دادند، اما همچنان در بین 300 برند باارزش دنیا قرار گرفته‌اند.

نظر دهید


در همین زمینه