شبکه‌های اجتماعی

نسخه الکتریکی چری تیگو4 آماده ورود به بازار چین

با توان پیمایش 400 کیلومتر در هر بار شارژ

جدیدترین محصول شرکت چری با نام تیگو e در پایان ماه ژوئیه به بازار عرضه می‌شود،که از استاندارد رانندگی اروپا NEDC بهره می‌برد. این اتومبیل که بر اساس پلت‌فرم T1X شرکت چری ساخته شده است از باتری‌های لیتیومی شرکت یاکاساوا استفاده و وزارت صنعت چین قدرت پیمایش چری تیگو e را 400 کیلومتر اعلام کرده است.
تودوزی داخلی چری تیگو e مشکی رنگ بوده و با جزئیات کرومی و خطوط صاف تزئین شده است، همچنین چری در کراس‌اوور برقی جدید خود از نمایشگر 7 اینچی در پشت فرمان و برای سیستم سرگرمی این اتومبیل و کنترل صوت از نمایشگر لمسی 9 اینچی استفاده کرده است. چری تیگو e از سیستم جدید این شرکت با نام HMI3 که در واقع هوش مصنوعی این خودرو به حساب می‌آید برای راحتی سرنشینان در کنترل انواع سیستم‌های اتومبیل استفاده کرده و چری تیگو e از صندلی‌های مجهز به گرم‌کن بهره گرفته است.
در کناره‌های چری تیگو e از طراحی خطوط و انحنای مختلفی استفاده شده و ستون عقب اتومبیل برای استحکام بیش‌تر، پهن طراحی شده است. همچنین چری تیگو e بر خلاف دیگر مدل‌های این شرکت از جلوپنجره مشکی استفاده نمی‌کند و طراحان چری جلوپنجره این خودرو را هم‌رنگ بدنه اتومبیل طراحی کرده‌اند.
اچری تیگو e در واقع نسخه الکتریکی تیگو 5x بوده و طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب 4358، 1830 و 1670 میلی‌متر و فاصله دو محور آن 2630 میلی‌متر است. طراحی چری تیگو e در آینده مبنایی برای تولید دیگر شاسی‌بلندهای الکتریکی این شرکت خواهد بود.
چری تیگو 5x در واقع همان چری تیگو4 است که چند ماه پیش با ظاهری استتار شده در خیابان‌های ایران دیده شد. چری تیگو4 با برند ام‌وی‌وی به بازار ایران خواهد آمد و ام‌وی‌ام آن را با نام X55 به بازار عرضه خواهد کرد. نسخه بنزینی چری تیگوe در بازار چین با دو پیشرانه 1.5 لیتری توربو و 2 لیتری تنفس طبیعی پیش از این عرضه شده است. مدیران خودرو نمونه توربوشارژ را برای ایران انتخاب کرده است که توان تولید 147 اسب بخار قدرت را دارد و با یک جعبه دنده CVT با امکان تعویض دنده 9 سرعته جفت و جور می‌شود. چری تیگو4 از نظر اندازه رقیبی مانند هاوال H2 را پیش رو دارد، هرچند قیمت آن در تعیین رقیبانش نقش جدی‌تری دارد.

نظر دهید


در همین زمینه