شبکه‌های اجتماعی

عصر خودران‌ها فرا رسید

بایتون K-Byte کانسپت در شانگهای رونمایی شد

بایتون، یک استارت‌آپ چینی در زمینه ساخت خودروهای الکتریکی است که محصول جدید خود را با یک مراسم ویژه در شانگهای رونمایی کرد. بایتون K-Byte دومین محصول این شرکت است که از سال 2021 برای تولید انبوه آماده می‌شود و آغازگر عصر اتومبیل‌های خودران خواهد بود. هر چند پیش از این پیش‌بینی می‌شد محصولات این شرکت از سال 2019 برای فروش آماده باشند.
با معرفی بایتون K-Byte، محصول نخست این شرکت که یک شاسی‌بلند با نام کراس‌اوور کانسپت بود، به بایتون M-Byte تغییر نام داد. هر دو خودرو از یک پلت‌فرم استفاده می‌کنند.
بایتون اندازه بایتون K-Byte‌ را بسیار به تسلا مدل S نزدیک ترسیم کرده است. یک اتومبیل سدان که به خوبی آینده را به تصویر کشده است و ترسی از شکستن سنت‌های طراحی نداشته است. در این خودرو خبری از آینه‌های کناری نیست، کمی‌ پایین‌تر به جای آینه‌های سنتی، سنسور‌هایی با نام LiGuards در نظر گرفته شده که در حالت خودران بیرون می‌آید. این سنسورها می‌توانند با روشن شدن چراغ‌ به عابرهای پیاده هشدار دهند که که بایتون K-Byte در حالت خودران قرار دارد و کسی آن را هدایت نمی‌کند. روی سقف نیز المانی به اسم LiBow دو LIDAR ابتدا و انتهای سقف را به یکدیگر متصل کرده است.
همان گونه‌که پیش از این اعلام شده بود، بایتون با همکاری شرکت آئورا بر توانایی‌ها و هوش مصنوعی این خودروها کار می‌کنند و هر دو شرکت امیدوارند این خودرو توانایی سطح 4 خودران‌ها (که توانایی هدایت خودکار بدون دخالت انسان را دارد) را در نمونه‌های پروتوتایپ تا پایان سال 2020 داشته باشد.
بایتون K-Byte از پیشرانه مشابه با M-Byte استفاده می‌کند. دو موتور الکتریکی که در مجموع 470 اسب‌بخار و 710 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این موتورها در ترکیب با یک مجموعه باتری 95 کیلو وات ساعتی، می‌تواند مسافتی نزدیک به 520 کیلومتر را بپیماید.
هنوز تصویری از نمای کابین این خودرو منتشر نشده است، اما پیش‌بینی می‌شود مانند M-Byte یک نمایش‌گر بزرگ 49 اینچی سراسر داشبورد را پوشانده باشد.
بایتون اعلام کرده است تا پایان سال 25 تا 30 فروشگاه را در سطح چین افتتاح خواهد کرد. اکنون تولید آزمایشی این خودروها در شهر نانجینگ آغاز شده است و پیش‌تولید مدل M-Byte نیز از نیمه نخست سال 2019 آغاز خواهد شد و در نیمه دوم این سال تولید انبوه این مدل آغاز خواهد شد. این بدان معنا است که تا پایان سال 2019 نباید منتظر حضور این خودروها در خیابان باشیم.

نظر دهید


در همین زمینه