شبکه‌های اجتماعی

فراخوان بزرگ محصولات تولیدی ب‌ام‌و از سال 2018

مشکل در تنظیمات دوربین دید عقب

ب‌ام‌و تعداد بسیاری از اتومبیل‌های تولیدی خود از سال 2018 را مشمول این فراخوان بزرگ دانسته است. این فراخوان بیش از 257000 دستگاه اتومبیل را در ایالات متحده آمریکا شامل می‌شود و نکته جالب حضور برند رولزرویس با مدل‌های کالینان و فانتوم و تویوتا با مدل سوپرا در بین خودروهای فراخوان شده است.

مشکلی که باعث اعلام این فراخوان شده است مربوط به تنظیمات دوربین دید عقب است. راننده می‌تواند میزان روشنایی و کنتراست دوربین دید عقب را به مقدار زیادی کاهش دهد و این کاهش روشنایی تا جایی ادامه پیدا می‌کند که دیگر تصویری از صفحه نمایش و دوربین دید عقب پیدا نخواهد بود. این مساله درست مثل این است که میزان روشنایی نمایشگر گوشی تلفن همراه خود را تا حد بسیار زیادی در زیر نور آفتاب کاهش دهید. این موضوع توسط موسسه بین المللی ایمنی ترافیک آمریکا بررسی شده و به ب‌ام‌و ابلاغ شده است. حتی پس از خاموش و روشن کردن خودرو نیز این تنظیمات باقی مانده و هنگامی که خودرو در حالت دنده عقب قرار داده شود، باز هم هیچ تصویری به علت روشنایی کم صفحه نمایش،  در نمایشگر به راننده نشان داده نمی‌شود.

این نقص فنی تنها با یک به روزرسانی ساده در نرم افزار مرتفع شده و این حالت از تنظیمات روشنایی از سیستم دوربین دید عقب به طور کلی حذف خواهد شد. موسسه NHTSA ابتدا این نقص را در سال 2019 روی ب‌ام‌و X4 مشاهده کرده و به ب‌ام‌و گزارش داد.

این دومین فراخوان ب‌ام‌و بوده که تویوتا سوپرا را نیز شامل می‌شود! 


فهرست کامل اتومبیل‌های مشمول این فراخوان به شرح زیر است:

AutomobileFa BMW recalls cars to fix backup camera problem

نظر دهید


در همین زمینه