شبکه‌های اجتماعی

نصب پیشرانه ب‌ام‌و M3 بر روی تویوتا سوپرا تکذیب شد

حاشیه‌ها برای همکاری ب‌ام‌و و تویوتا ادامه دارد

پس از همکاری تویوتا و ب‌ام‌و در ساخت مشترک Z4 و سوپرا، حاشیه‌های زیادی پیرامون این دو برادر خوانده آلمانی – ژاپنی به وجود آمد. اما با گذشت مدتی مشخص شد که هر کدام از دو شرکت، راه مستقل خود را برای توسعه و ادامه تولید این خودروها در پیش گرفته اند. آن چیزی که از ابتدای عرضه نسل جدید سوپرا به صورت راز آلود نقل می‌شد، امکان نصب پیشرانه جدید M3 بر روی سوپرا بود. شایعه ای که هیچ گاه مشخص نشد که تا چه حد احتمال عملی شدن دارد.
وب سایت Auto Car به تازگی موفق شده است تا مصاحبه‌ای کوتاه با قائم مقام شاخه M گروه خودروسازی ب‌ام‌و ترتیب دهد. Markus Flasch توضیح داده است که پیشرانه جدید ام پاور، که اکنون بر روی X3 M و X4 M قرار دارد و در آینده‌ای نزدیک در M3 جدید هم نصب می‌شود، چه قدر شانس قرار گرفتن بر روی سوپرا را دارد. پیش از خواندن سخنان Flasch بد نیست بدانید که این پیشرانه از نوع 6 سیلندر است و حجم آن نیز به 3.0 لیتر می‌رسد.
" ما به تازگی پیشنهاد جدیدی در بخش قوای محرکه به تویوتا نداده ایم. البته که درخواستی هم از سوی آنها مطرح نشده است. اما تا جایی که من می‌دانم، این ایده می‌تواند جذاب از آب درآید، اما نه به این زودی‌ها! ما مخالفتی با این موضوع نداریم و ما هرگز نگفتیم هرگز! "
قطع به یقین، بسیاری از طرفداران دو آتشه سوپرا هم هرگز بدشان نمی‌آید که یک نسخه قدرتمند 500 اسب بخاری از کوپه ژاپنی مورد علاقه خود را خریداری کنند! با این حال، سخنان Flasch نشان داد که این اتفاق، بعید است که به زودی رخ دهد. حداقل تا زمانی که موتور ام پاور S58 نصب شده بر روی X3 M و X4 M جوان و تازه وارد است. Flasch در جایی دیگر، این گونه به سخنان خود می‌افزاید: " حفظ اختصاصی بودن تریم ام پاور برای خودروهای ب ام و از اولویت‌های ماست. من فکر می‌کنم که هیچ کدام از اعضای تیم ما هم حاضر به فروش پیشرانه‌های تولید خودمان به برندی دیگر نباشند. "
پیشرانه فعلی نصب شده بر روی Z4 M40i و سوپرا از نوع 3.0 لیتری B58 است. پیشرانه‌ای که تنها با یک توربو شارژر تغذیه می‌شود. البته همین خروجی 335 اسب بخاری حال حاضر سوپرا هم برای کوپه‌ای اسپرت در سال 2019، چندان بد به نظر نمی‌رسد. اما اگر قرار باشد تا نسخه‌ای قدرتمندتر از سوپرا به بازار بیاید، باید به پیشرانه‌ای با دو توربو شارژر مجهز شود که حداقل قدرت 500 اسب بخاری را تولید کند. این نسخه می تواند به برگ برنده تویوتا تبدیل شود و مشت محکمی بر دهان منتقدان سوپرا باشد. اما در هر حال، آن چیز که مشخص است، ب‌ام‌و تا اطلاع ثانوی علاقه‌ای به در اختیار گذاشتن تکنولوژی‌های تیونینگ خود برای تویوتا یا هر شرکت دیگری را ندارد.

نظر دهید


در همین زمینه