شبکه‌های اجتماعی

ب‌ام‌و پرفروش‌ترین خودروساز لوکس در بازار آمریکا شد

رقابت تنگاتنگ میان بنز و ب‌ام‌و

ب‌ام‌و توانسته برای اولین بار در چهار سال گذشته با پیشی‌گرفتن از مرسدس بنز، پرفروش‌ترین خودروساز لوکس در بازار آمریکا شود.

رقابت دو خودروساز تا آخرین ماه سال ۲۰۱۹ با اختلاف بسیار کمی ادامه داشت، تا جایی که اختلاف فروش دو کارخانه در ماه سپتامبر تنها ۳۴ دستگاه بود. اما ب‌ام‌و در ماه دسامبر رقیب قدیمی خود را کنار زد و مقام اول را کسب کرد.

ب‌ام‌و هفته گذشته اعلام کرد در سال گذشته میلادی ۳۲۴ هزار و ۸۲۶ دستگاه اتومبیل در آمریکا فروخته است که نسبت به سال قبل ۴/۴ درصد بیشتر است. فروش مرسدس بنز در آمریکا در مدت مشابه ۳۱۶ هزار و ۹۴ دستگاه اعلام شده است.

پس از این دو شرکت، لکسوس، سومین خودروساز بزرگ لوکس آمریکا در سال ۲۰۱۹ بود. این شرکت در سال گذشته ۲۹۸ هزار و ۱۱۴ هزار دستگاه ماشین فروخت.

برتری در بازار آمریکا گام مهمی در رقابت اصلی بین بنز و ب‌ام‌و برای کسب عنوان بزرگترین خودروساز لوکس جهان است. نتیجه نهایی اما علاوه بر آمریکا به عملکرد در بازار چین بستگی دارد.

دو شرکت هنوز آمار کل فروش در ماه دسامبر را اعلام نکرده‌اند اما براساس آمار یازده ماه سال ۲۰۱۹، بنز به لطف محبوبیت مدل‌های کوچکش، با فروش بیش از دو میلیون و ۱۳۳ هزار دستگاه از ب‌ام‌و جلوتر است.

مرسدس بنز در سال ۲۰۱۶ عنوان بزرگترین خودروساز لوکس جهان را پس از بیش از یک دهه از ب‌ام‌و گرفت و تاکنون این مقام را حفظ کرده است.

 

منبع: ایران جیب

نظر دهید


در همین زمینه