شبکه‌های اجتماعی

منتظر ب‌ام‌و سری9 نباشید

آرزوی طرفداران به حقیقت نخواهد پیوست

خط تولید ب‌ام‌و بسیار گسترده و متنوع است. از مدل پایه این مجموعه یعنی سری1 گرفته تا سری8 جدید و ارتقایافته، برای تقریبا هر سلیقه و سگمنتی، می‌توان یک خودروی جذاب و دوست‌داشتنی در خانواده محصولات این برند باواریایی پیدا کرد. رشد روزافزون و علاقه مدیران ب‌ام‌و به گسترش هر چه بیشتر این محصولات، باعث شده بود که علاقه‌مندان این برند نسبت به عرضه سری9 هم خوشبین باشند. اما چنین اتفاقی رخ نخواهد داد زیرا یک مدیر اجرایی ب‌ام‌و در مصاحبه‌ای، آن را به طور کلی رد کرده است.
کلاس فرالیچ، مدیر بخش تحقیق و توسعه ب‌ام‌و می‌گوید که این برند در حال حاضر، هیچ برنامه‌ای برای عرضه مدلی بزرگ‌تر و بالاتر از سری8 در خط تولید خود ندارد. فرالیچ می‌گوید: «فکر نمی‌کنم به یک سری9 نیاز داشته باشید. در این سگمنت فقط سه خودرو موردنیاز است: یک مدل X، یک مدل استیشن و یک خودروی اسپرت و ما همه آن‌ها را داریم. X7، سری7 و سری8 این خودروها هستند. بعضی از رقبای ما همین الان هم خودروهای خود در این سگمنت را کاهش داده‌اند و دلیل آن، فروش پایین محصولات است.»
هنوز مشخص نیست که این خبر چه میزان در تناقض با گزارشات پیشین که حاکی از قصد ب‌ام‌و برای ساخت یک سوپرخودرو بود، محسوب می‌شود. حداقل الان می‌دانیم که این ابرخودروی احتمالی، طراحی سری9 را نخواهد داشت. شایعه شده است که سوپرکار ب‌ام‌و در سال 2023 عرضه می‌شود و حداقل 700 اسب بخار قدرت خواهد داشت. همچنین گفته شده که این مدل بالاتر از M8 قرار می‌گیرد و در خط تولید، جایگزین مدل i8 می‌شود و همانند این مدل، یک اتومبیل هیبریدی خواهد بود.
اگرچه سری9 عرضه نخواهد شد، اما طرفداران ب‌ام‌و می‌توانند از عرضه نسخه‌های مختلف سری8 از جمله مدل جذاب و هیجان‌انگیز فرست ادیشن لذت ببرند. گفته شده که نسخه M8 نیز در آینده‌ای نزدیک با حداقل 600 اسب بخار و در دو قالب کوپه دو در و گرن‌کوپه چهار در عرضه خواهد شد.

نظر دهید


در همین زمینه