شبکه‌های اجتماعی

الکتریکی ارزان قیمت با طراحی فضایی

بائوجان E200 معرفی شد


نخستین چیزی که باید درباره بائوجان E200 بدانید این است که این خودرو به وسیله جوینت ونچر سایک-جی‌ام-وولینگ تولید می‌شود. یعنی همان کارخانه‌ای که شورولت و کادیلاک از آن خارج می‌شود.
در حال حاضر چیزی به اسم خودروی الکتریکی ارزان‌قیمت وجود ندارد. اگرچه به دلیل محدودیت‌هایی در فروش‌خودروهای جدید در بازار چین وجود دارد، الکتریکی‌های کوچک تقاضا را پوشش می‌دهند. بائوجان E200 چیزی شبیه به ایزتای مدرن است که البته قیمت سرسام‌آوری ندارد.
چند روز پیش عکس‌های رسمی این خودرو منتشر شد و به دلیل جزییاتی که در آن رعایت شده ، به ویژه در نمای داخلی، توجه رسانه‌های خودرویی را به خود جلب کرد. محصولی تکامل یافته که اواخر امسال با قیمتی نزدیک به 10.000 دلار به بازار عرضه خواهد شد.
بائوجان E200 از یک موتور الکتریکی با توان 39 اسب‌بخار که در قسمت جلوی اتومبیل قرار گرفته، نیرو می‌گیرد. طول این خودرو تنها 2497 میلی‌متر ‌است و فاصله دو محور آن 1600 میلی‌متر. با وجود E200، اسمارت فورتو بزرگ به نظر می‌رسد. این خودروی کوچک با هر شارژ می‌تواند 200 کیلومتر را بپیماید که این میزان از نسخه الکتریکی اسمارت بیش‌تر است.
طراحی نمای بیرونی این خودرو تلفن‌های هوشمند را تداعی می‌کند و با رنگ مات در میانه که با قرمز یا سفید براق ترکیب می‌شود، تضادی زیبا را در نمای ظاهری E200 ایجاد می‌کند. چرخ‌های E200 بسیار کوچک، اما در عین خال با اندازه آن متناسب است. پیرو مد فراگیر چراغ‌های جلو دو تکه طراحی شده و در چراغ عقب آن نیز به صورت نواری باریک دور شیشه عقب چرخیده است که چهره آن را آینده‌نگرانه جلوه می‌دهد.
طراحی نمای داخلی نیز بسیار جلوتر از زمان است. طراحی دو رنگ داشبورد روی فرمان نیز ادامه پیدا کرده و دو نمایشگر، یکی در مرکز داشبورد و دیگری روبه‌روی راننده قرار گرفته است. روی دو پدال آن نیز علامت‌های "-" و "+" درج شده که بیانگر کم و زیاد کردن سرعت خودرو است.
43 درصد از شهام بائوجان متعلق به جنرال موتورز است. سهام‌دار بزرگ دیگر آن نیز سایک، شریک جنرال موتورز است که خودروهای بیوک، شورولت و کادیلاک را در چین مونتاژ و عرضه می‌کند.

نظر دهید


در همین زمینه