شبکه‌های اجتماعی

نسخه ویژه آستون مارتین DBS به یاد پیروزی لمان 59

به افتخار 24 ساعت غرورآمیز

 دیوید براون که در سال 1947 شرکت آستون مارتین را تحت مالکیت خود درآورده بود از دو سال بعد یعنی 1949 سعی داشت تا شرکت خود را در مقام‌های برتر مسابقه استقامتی 24 ساعته لمان مطرح کند. ده سال بعد رویای این مهندس و کارآفرین بریتانیایی به حقیقت پیوست و دو دستگاه آستون مارتین DBR1 موفق به کسب مقام‌های اول و دوم مسابقه هیجان‌انگیز لمان 24 ساعته شدند. در رتبه اول آستون مارتین DBR1 با شماره 5 قرار گرفت که رانندگی آن را کارول شلبی مشهور و روی سالوادوری بر عهده داشتند. رتبه دوم نیز به اتومبیلی رسید که رانندگانش پاول فره و موریس ترینتیگننت بودند. شصت سال بعد از آن پیروزی پرافتخار آستون مارتین بخش Q خود را مامور توسعه یک نسخه‌ای ویژه از  DBS Superleggera کرده و آن را DBS 59 نامیده است.
  بارزترین ویژگی‌هایی که این آستون مارتین را از نسخه‌های دیگر متمایز  می‌کنند، استفاده از رنگ سبز مسابقه‌ای آستون مارتین برای رنگ اصلی بدنه آن و  رنگ برنزی برای جزییات آن است که این دو رنگ در کنار هم وظیفه یادآوری اتومبیل مسابقه‌ای کلاسیک این شرکت را  دارند. از طرفی نیز فیبرکربن به کار رفته در DBS 59 نشان از اتومبیل‌های مدرن دارد. نشان‌های آستون مارتین و سوپرلگرا و همچنین حاشیه جلوپنجره و کالیپرهای ترمز همگی با رنگ  برنزی که گفته شد رنگ‌آمیزی شده‌اند. رینگ‌های فورج 21 اینچی این اتومبیل نیز با دو رنگ مشکی و برنزی طراحی شده که بر متمایز بودن آن تاکید بیشتری می‌کند. رو گلگیر جلوی این آستون مارتین یک نشان برنزی از Q که در حقیقت بخش محصولات سفارشی آستون مارتین محسوب می‌شود قرار دارد. در زیر لوگوی Q یک دایره سفید رنگ که عدد 5 را در داخل آن جای داده‌اند نشان دیگری برای زنده نگه‌داشتن یاد DBR1 افسانه‌ای است. در انتهای این اتومبیل و پشت آئروبلید آن شماره شاسی و شماره موتور DBR1 برنده نیز با رنگ برنز شده است. سقف DBS 59 از فیبرکربن ساخته شده است.
  فضای کابین این اتومبیل با استفاده از رنگ‌های مشکی و قهوه‌ای روشن بلوطی طراحی شده است. Q برای تداعی هر چه بهتر اتومبیل مسابقه‌ای کلاسیک آستون مارتین پارچه اصلی به کار رفته در آن را با بررسی کرده و پارچه‌ای با بافت مشابه بازتولید کرده و از آن در پوشش صندلی‌ها و رودری‌ها استفاده کرده است. پدال‌های تعویض دنده پشت فرمان، دوخت "Edition 59" و نوشته‌ای که روی آفتاب‌گیر در مورد جزییات مسابقه لمان 1959 نوشته همه به رنگ برنز هستند. خریداران این آستون مارتین دوست داشتنی اگر به دنبال یادگاری‌های بیشتری از مسابقه سال 59 باشند می‌توانند کلاه، دست‌کش و لباس مسابقه‌ای که نسخه بدلی از نمونه‌های اصلی هستند را نیز داشته باشند.

  پیشرانه این آستون مارتین همان نمونه به کار رفته در سوپرلگرا معمولی است که بدون هیچ تغییری می‌تواند 715 اسب بخار قدرت تولید کند. این پیشرانه V12 در کنار جعبه دنده هشت سرعته خودکار قادر است تا سرعت DBS 59 را ظرف فقط 3.2 ثانیه از صفر به 96 کیلومتر بر ساعت برساند.
  به افتخار 24 ساعت مسابقه استقامتی لمان فقط 24 دستگاه از آستون مارتین DBS 59 تولید خواهد شد و این شرکت هنوز اطلاعاتی از قیمت آن منتشر نکرده است.

نظر دهید


در همین زمینه