شبکه‌های اجتماعی

لکسوس IS 2020 چه ویژگی‌هایی دارد؟
اتومبیل فارسی - لکسوس IS 2020

آیا IS جدید توان رقابت با مرسدس‌بنز و ب‌ام‌و را دارد؟

با گذشت بیش از دو دهه از عرضه لکسوس IS، این محصول هیچ‌گاه نتوانسته است آن طور که انتظار می‌رفت از سد رقبایی چون مرسدس بنز کلاس C و ب‌ام‌و سری3 عبور کند. حال لکسوس تصمیم گرفته دستی به سر و روی نسل سوم IS که از سال 2014 در حال عرضه است کشیده و تغییراتی نه چندان بزرگ را در آن ایجاد کند. بنابراین با یک فیس‌لیفت از نسل سوم IS روبرو هستیم.

 

IS جدید دارای ظاهری عضلانی‌تر نسبت به قبل است و استفاده از رینگ‌های کاملا جدید 18 اینچی که در مدل F اسپرت قابل تبدیل به 19 اینچی ساخت BBS خواهد بود، تاثیر بسیار چشم‌گیری در زیبایی ظاهری آن داشته است. لکسوس مدتی است که به طراحی‌های شارپ، صریح و تند و تیز روی آورده که کم و بیش در IS جدید نیز دیده می‌شود.  

علاوه بر این، IS جدید سدان همانند سایر طرح‌های جدید لکسوس به جلوپنجره‌ای بزرگ با هندسه‌ای خاص مزین شده و چراغ‌های جلو و عقب نیز مورد باز طراحی کامل قرار گرفته‌اند. در نسخه F اسپرت از ورودی‌های هوای مشکی با طرح متفاوت استفاده شده است. طراحان لکسوس استفاده از چراغ روشنایی در روز شبیه به لوگوی برند نایک را در این نسخه نیز رعایت کرده‌اند اما این بار در چراغ جلو به صورت مجتمع به کار رفته است. در قسمت عقب نیز یک نوار سراسری LED برای چراغ‌های عقب استفاده شده که کمی با طرح‌های پیشین لکسوس متفاوت است. این محصول جدید لکسوس دارای 30 میلی‌متر طول و عرض بیش‌تر و 5 میلی‌متر ارتفاع کم‌تر نسبت به نسخه قبلی خود است.  

 

کابین IS جدید نیز تغییراتی اندک را پشت سر گذاشته است. لکسوس در این اتومبیل از نمایشگر 8 اینچی لمسی استفاده کرده که البته امکان سفارش یک نمونه بزرگ‌تر 10.3 اینچی نیز برای سامانه چند رسانه‌ای وجود دارد. 

 

لکسوس در IS جدید از همان پیشرانه‌های قبلی استفاده کرده است. نسخه IS 300 به یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ 4 سیلندر مجهز شده که قادر به تولید 241 اسب‌بخار قدرت و بیشینه گشتاور 350 نیوتن‌متر است. اما برای نسخه تمام چرخ محرک IS 300، لکسوس از پیشرانه 3.5 لیتری 6 سیلندر با توانایی تولید 260 اسب‌بخار قدرت و 320 نیوتن‌متر گشتاور استفاده کرده است. در نهایت، IS 350 به عنوان مجهزترین و قوی‌ترین مدل IS جدید در دو نسخه محور محرک عقب و تمام چرخ محرک در دسترس خواهد بود که به یک پیشرانه 3.5 لیتری 6 سیلندر با بیشینه قدرت و گشتاور 311 اسب‌بخار و 380 نیوتن‌متر مجهز است.

برای نسخه‌های محور محرک عقب از جعبه‌دنده اتوماتیک 8 سرعته استفاده شده و نسخه‌های تمام چرخ محرک نیز دارای جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک هستند. 

شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت مدل IS 350 با محور محرک عقب، 5.6 ثانیه و برای نسخه تمام چرخ محرک 5.7 ثانیه گزارش شده است. پکیج F اسپرت نیز تنها برای مدل IS 350 قابل عرضه است. 


در حالی که شاسی IS جدید تغییری نسبت به مدل قبلی نداشته، اما سیستم تعلیق آن به‌روزرسانی‌هایی را پشت سر گذاشته که سواری و هندلینگ بهتری را برای آن به ارمغان آورده است. لازم به ذکر است که اجزای سیستم تعلیق IS دارای حدودا 18 درصد سبک‌تر شده‌اند. در بخش ایمنی نیز IS جدید به سامانه ترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخیص عابر پیاده، هشدار پیش از برخورد، کروز کنترل تطبیقی با قابلیت توقف و حرکت مجدد و هشدار تغییر خطوط مجهز شده است. 

 

نظر دهید


در همین زمینه