شبکه‌های اجتماعی

بی‌وای‌دی هان الکتریکی به اروپا می‌رود
Automobile Farsi - 2020 BYD Han EV

با قیمتی بین 45000 تا 55000 یورو

بی‌وای‌دی اعلام کرده پس از رونمایی مدل الکتریکی «هان» در ماه ژوئن، این مدل را در اروپا نیز معرفی خواهد کرد.

بی‌وای‌دی هان پرچم دار جدید سدان‌های بی‌وای‌دی است که برای اولین بار از تکنولوژی جدید باتری‌های بسیار نازک در آن استفاده شده است. این تکنولوژی موجب شده در قیاس با مجموعه‌باتری‌های کنونی فضای بیش‌تر و کارآمدتری در خودرو ایجاد شود و افزون بر آن میزان پیمایش و ایمنی بیش‌تری را نیز در اختیار مالک قرار می‌دهد. گفته می شود بی‌وای‌دی برای طراحی و توسعه این باتری‌ها زمان صرف کرده است.
هنوز اندازه خاصی برای باتری یا جزئیاتی از ویژگی‌های فنی بی‌وای‌دی هان الکتریکی منتشر نشده است، با این حال بی‌وای‌دی به صورت قاطع اعلام می‌کند که این خودرو با یک بار شارژ می‌تواند مسافتی بیش‌ از 600 کیلومتر را بر اساس تست‌های قدیمی NEDC بپیماید. با این حال بی‌وای‌دی‌ هان باید آزمایش WLTP اروپایی را هم برای به عنوان بخشی از پروسه همولوگیشن پشت سر بگذارد.
بی‌وای‌دی هان تنها در 3.9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و نخستین اتومبیل تولید انبوه ساخت چین است که آخرین سیستم هوش مصنوعی ترمز ساخت بوش مجهز شده که ادعا می‌شود دقت ترمزگیری، راحتی و مسافت قابل پیمایش را افزایش می‌دهد.
بی‌وای‌دی هان به همراه خود سیستم کمک رانندگی هوشمند این شرکت را معرفی خواهد کرد که با نام DiPilot شناخته می‌شود و با آخرین تکنولوژی 5G کار می‌کند.
بی‌وای‌دی هان در بازار اروپا چیزی بین 45.000 تا 55.000 یورو قیمت خواهد داشت و به نظر می رسد نروژ نخستین کشور اروپایی باشد که این خودرو در آن عرضه خواهد شد.

نظر دهید